Hello, everyone!
We have arrived to Melbourne last week and we had been settled into a shortstay apartment which Taka’s company has provided us for a few months. It is winter here, but the temperature is not so low, though the weather can get bad and good and back to bad and then good in a day. I guess it is said that there are 7seasons in a day in Melbourne, according to the lady at the bank.

Last night was a Friend’s and Family’s party at the new restaurant that Taka started to work for. The purpose is to invite family and friends to introduce the restaurant and also for the staffs and chefs to get ready for the big opening day which is in a few days.

Yuzuki is now 9months. As she practiced a lot in Japan, she is getting good at crawling. She watched Oprah with me and started to clap as the audience on the show did. That was funny.

Momota is staying in the quarantine of Melbourne now. We have visited her yesterday and the place was nice and we could see how well she had been taken care of. She thought we came to pick her up, so I felt so bad leaving her there. We are allowed to visit her twice a week. I will bring her favorite toys next time. The thing is, she gets to eat nice wet food (only dry food with us) and gets to run around with a heated bed!!

There is no internet line while we are in the shortstay apartment. I only get to check emails every once in a while. I have been watching tv a lot now that I can understand!! There are many American shows that I wanted to watch, too. There are nice restaurants and cafes around where we stay now, so that’s fun. Hope you all are enjoying your SUMMER!!

Wrote above a few days ago....
We will not be able to use the internet for a while still, but we are doing ok!

みなさんご無沙汰しております。
7月11日に無事メルボルンに到着しました。こちらではたーちゃんの会社がウィークリーマンションを用意してくれていたので、すぐに落ち着くことができました。ここには2ヶ月くらいいてもいいそうなので、ゆっくりいいところを見つけたいと思っています。オーストラリアはやっぱり冬なので寒いです。でも日本やミラノの寒さとくらべたらへっちゃらです。でも急に雨が降ったり、かと思えば日が差したり、寒くなったり暖かくなったり、メルボルンは「1日に7つの季節がやってくる街」といわれているそうです(By銀行のお姉さん)。

昨晩はたーちゃんが働き始めたメルボルン店のオープン直前のFamily&FriendsPartyがありました。オープン前に職員の家族や友人を招いて好きなものをオーダーして楽しんでもらうと共に、スタッフやシェフが実際の仕事のシュミレーションをするためのものでした。そのパーティーは3日間あるのですが、初日はたーちゃんはお休みだったので一緒に行きました。そして、ミラノで友達だったメルボルン出身のベックの親友夫婦とおばさん夫婦も誘って初対面のパーティーとなりました。私たちは食事やドリンクを十分エンジョイしましたが、やっぱりたーちゃんが気が気じゃなかったみたいでキッチンのほうに行ったりしながらそわそわしていました。

夕月は7月頭で9ヶ月になりました。日本滞在中にたたみやフローリングで練習したハイハイの成果が出て、今では気がつくとテレビの台まで行ってつかまり立ちをしてビデオデッキをパカパカ開けたり閉めたりして遊んでいます。着ている洋服のおひざのところが真っ黒になっちゃうくらいうろうろしています。「いただきます」ができるようになり、食べ始めや、こちらが「いただきます」と言うと手を合わせてニコニコします。拍手も覚え、テレビでスタジオのみなさんが拍手をしているのを真似していておもしろかったです。ただ最近、♪ゆづちゃん夜鳴きでこまったな〜〜♪です。といっても夜中2・3回おきるだけですが、以前は起きてもミルクさえ飲ませれば寝てくれたのが、最近は大泣きするときもありママは夜中にため息ついています。でもいろんな赤ちゃんの話を聞くと、こんなのたいしたことないらしいですけどね。

それから遅くなりましたが、日本滞在中にお世話になった福永家、高田家の皆様、本当にありがとうございました。それから会ってゆづを紹介することができたみなさま、わざわざ会いに来てくれてありがとう。会えなかったみなさん、今回は日本の湿気と気温やママ一人とゆづでの東京での行動に慣れなかったせいなかなかいろんなところに行くことができませんでした、ごめんなさい。でも落ち着いたらまたゆっくり家族で帰国したいと思っています。

ウィークリーマンションに滞在している今、インターネットへのアクセスがないのでメールチェックもなかなかできません。なのでブログアップもミクシーの書き込みもしばらくできません。よろしくです。

あ、モモタの話題ですが、モモタは一人ではるばるメルボルンにやってきて現在検疫所で暮らしています。昨日訪問に行ってきました。なかなかきれいで広い場所で、とてもよくケアしてもらっているのが分かったので安心しました。モモタはお迎えに来てくれたと思ったらしく、「さ、さっさと帰りましょ」みたいな様子だったので、置いて帰るのは心が痛かったけどこればっかりはショウガナイ。週に二回の訪問が許可されているのでなるべく2回来ようって思いました。がんばれ、モモタ。ま、私たちといるよりいい食事や長いお散歩をしてもらってるみたいだけどね。


とうことで↑からしばらくたちましたが、今日やっと日本語のネットが使える場所でブログアップしています。しばらくまたアップできませんが、こちらは大丈夫です!またね