June 11, 2008

June 09, 2008

June 03, 2008

June 01, 2008

May 31, 2008

May 29, 2008

March 20, 2008

原著:Extreme Programming Explained: Embrace Change (Xp)
翻訳:XPエクストリーム・プログラミング入門―変化を受け入れる
参考文献:
Plain and Simple: A Woman's Journey to the Amish (Ohio)プレイン アンド シンプル―アーミッシュと私
Wabi-Sabi: For Artists, Designers, Poets & Philosophers
Designing Information Technology in the Postmodern Age: From Method to Metaphor (Leanardo Book)
Quality Is Free: The Art of Making Quality Certainクオリティ・マネジメント―よい品質をタダで手に入れる法 (1980年)
Philosophy in the Flesh: The Embodied Mind and Its Challenge to Western Thought肉中の哲学―肉体を具有したマインドが西洋の思考に挑戦する
Introduction to Permacultureパーマカルチャー―農的暮らしの永久デザイン
Notes on the Synthesis of Form (Harvard Paperbacks)形の合成に関するノート
Timeless Way of Building (Center for Environmental Structure Series)時を超えた建設の道
Brunelleschi's Dome: How a Renaissance Genius Reinvented Architecture天才建築家ブルネレスキ―フィレンツェ・花のドームはいかにして建設されたか
The Pragmatic Programmer: From Journeyman to Master達人プログラマー―システム開発の職人から名匠への道
The Illusion of Life: Disney Animationディズニーアニメーション 生命を吹き込む魔法 ― The Illusion of Life ―
Office Space (1999)リストラ・マン【字幕版】
Princess Bride (Clam)プリンセス・ブライド・ストーリー
A Pattern Language: Towns, Buildings, Construction (Center for Environmental Structure Series)パタン・ランゲージ―環境設計の手引
Chaos: Making a New Scienceカオス―新しい科学をつくる (新潮文庫)
At Home in the Universe: The Search for Laws of Self-Organization and Complexity自己組織化と進化の論理―宇宙を貫く複雑系の法則 (ちくま学芸文庫 (カ27-1))
Complexity: Life at the Edge of Chaosコンプレクシティへの招待―複雑性の科学 生命の進化から国家の興亡まですべてを貫く法則
Leadership And the New Science: Discovering Order in a Chaotic World
Linked: How Everything Is Connected to Everything Else and What It Means for Business, Science, and Everyday Life
GOAL: GOALザ・ゴール ― 企業の究極の目的とは何か
Quality Software Management: Systems Thinking (Quality Software Management)ワインバーグのシステム思考法  ソフトウェア文化を創る〈1〉
Cyberneticsサイバネティックス 第2版―動物と機械における制御と通信
The Athletic Skierアスレチックスキーヤー
Peopleware: Productive Projects and Teamsピープルウエア 第2版 − ヤル気こそプロジェクト成功の鍵
Slack: Getting Past Burnout, Busywork, and the Myth of Total Efficiencyゆとりの法則 − 誰も書かなかったプロジェクト管理の誤解
Fatal Decision: Anzio and the Battle for Rome
The One Best Way: Frederick Winslow Taylor And The Enigma Of Efficiency (Sloan Technology)
Sources of Power: How People Make Decisions決断の法則―人はどのようにして意思決定するのか?
Punished by Rewards: The Trouble With Gold Stars, Incentive Plans, A'S, Praise and Other Bribes報酬主義をこえて
The Structure of Scientific Revolutions科学革命の構造
The Five Dysfunctions of a Team: A Leadership Fableあなたのチームは、機能してますか?
Understanding Comicsマンガ学―マンガによるマンガのためのマンガ理論
Crossing the Chasm: Marketing and Selling High-Tech Products to Mainstream Customers (Harper Business Essentials)キャズム
Nonviolent Communication: Create Your Life, Your Relationships, and Your World in Harmony with Your Values
The Principles of Scientific Management
Practicing History: Selected Essays
The Forest People (Touchstone Book)森の民 (1976年)
The Mountain People
The Deming Management Methodデミング式経営―QC経営の原点に何を学ぶか
Quality Software Management: Congruent Action (Quality Software Management)ワインバーグのシステム行動法 ソフトウェア文化を創る (3)
The Psychology of Computer Programmingプログラミングの心理学―または、ハイテクノロジーの人間学
Secrets of Consulting: A Guide to Giving and Getting Advice Successfullyコンサルタントの秘密―技術アドバイスの人間学

(22:59)
原著:Balancing Agility and Discipline: A Guide for the Perplexed
翻訳:アジャイルと規律 〜ソフトウエア開発を成功させる2つの鍵のバランス〜
参考文献:
Quality Is Still Free: Making Quality Certain in Uncertain Timesクオリティ・マネジメント―よい品質をタダで手に入れる法 (1980年)
Out of the Crisis
Juran on Planning for Quality
Managing the Software Process (Sei Series in Software Engineering)ソフトウェアプロセス成熟度の改善
Cmmi Distilled: A Practical Introduction to Integrated Process Improvement (Sei Series in Software Engineering)CMMIモデルガイド
Birth of the Chaordic Age混沌と秩序―世界有数のカード会社・VISAカードの組織改革
Pair Programming Illuminatedペアプログラミング―エンジニアとしての指南書
Extreme Programming Explained: Embrace Change (Xp)XPエクストリーム・プログラミング入門―ソフトウェア開発の究極の手法
Agile Software Development Ecosystems: Problems, Practices, and Principles (Agile Software Development Series)アジャイルソフトウェア開発エコシステム (アジャイルソフトウェア開発シリーズ)
Competing on Internet Time: Lessons from Netscape and Its Battle With Microsoft食うか食われるか ネットスケープvs.マイクロソフト
The Limits of Software: People, Projects, and Perspectives
Questioning Extreme Programming (Xp Series)XPエクストリームプログラミング懐疑編―XPはソフトウェア開発の救世主たりえるのか (The XP Series)
Exploring Requirements: Quality Before Design要求仕様の探検学―設計に先立つ品質の作り込み
The Capability Maturity Model: Guidelines for Improving the Software Process (Sei Series in Software Engineering)成功するソフトウェア開発―CMMによるガイドライン
Extreme Programming Perspectives (The Xp Series)XPエクストリーム・プログラミング検証編―XPの基礎・応用・発展を考察する33篇精選論文集 (The XP series)
Managing Software Reuse: A Comprehensive Guide to Strategically Reengineering the Organization for Reusable Components
Test-Driven Development: By Example (Addison Wesley Signature Series)テスト駆動開発入門
Agile Software Development: The Cooperative Game (Agile Software Development Series)アジャイルソフトウェア開発 (The Agile Software Development Series)
Thriving on Chaos: Handbook for a Management Revolution経営革命〈上〉経営革命〈下〉
Introduction to the Team Software Process (Sei Series in Software Engineering)チームソフトウェア開発ガイド―Team Software Processによる開発のすべて
Refactoring: Improving the Design of Existing Code (Addison-Wesley Object Technology Series)リファクタリング―プログラムの体質改善テクニック (Object Technology Series)
Software Project Management: A Unified Framework (The Addison-Wesley Object Technology Series)ソフトウェアプロジェクト管理―21世紀に向けた統一アプローチ (Object Technology Series)
The Unified Software Development Process (Addison-Wesley Object Technology Series)UMLによる統一ソフトウェア開発プロセス―オブジェクト指向開発方法論 (Object oriented selection)
The Information Paradox: Realizing the Business Benefits of Information Technology利益を生むTHE INFORMATION PARADOX 情報化投資戦略―情報化の罠にはまらないための6つの条件
Agile Software Development With Scrum (Series in Agile Software Development)アジャイルソフトウェア開発スクラム (アジャイルソフトウェア開発シリーズ)
The Psychology of Computer Programmingプログラミングの心理学―または、ハイテクノロジーの人間学
Work-Oriented Design of Computer Artifacts
Peopleware: Productive Projects and Teamsピープルウエア 第2版 − ヤル気こそプロジェクト成功の鍵
The People Capability Maturity Model: Guidelines for Improving the Workforce (Sei Series in Software Engineering)People CMM―人を生かし組織を成長させる能力成熟度モデル
Software Engineering Economics (Prentice-Hall Advances in Computing Science & Technology Series)
Software Cost Estimation With Cocomo II
Managing Technical People: Innovation, Teamwork, and the Software Process (Sei Series in Software Engineering)
Introduction to the Personal Software Process (Sei Series in Software Engineering)パーソナルソフトウェアプロセス入門
Good to Great: Why Some Companies Make the Leap... and Others Don'tビジョナリー・カンパニー 2 - 飛躍の法則
The Balanced Scorecard: Translating Strategy into Actionバランス・スコアカード―新しい経営指標による企業変革
Communication Gaps and How to Close Them
CMMI: Guidelines for Process Integration And Product Improvement (Sei Series in Software Engineering)
The Rational Unified Process: An Introduction (Addison-Wesley Object Technology Series)ラショナル統一プロセス入門 第3版 (ASCII Software Engineering Series)
Death March (Yourdon Press Computing Series)デスマーチ 第2版 ソフトウエア開発プロジェクトはなぜ混乱するのか
Dynamic Systems Development Method


(22:54)
(22:52)
原著:
Domain-Driven Design: Tackling Complexity in the Heart of Software

参考文献:
The Oregon Experiment (Center for Environmental Structure Series)
Surviving Object-Oriented Projects (Agile Software Development Series)
Domain-Specific Application Frameworks: Frameworks Experience by Industry
Extreme Programming Perspectives (The Xp Series)
Merriam-Webster's Collegiate Dictionary (Merriam Webster's Collegiate Dictionary)
Object-Oriented Software Construction
The Language Instinct: How the Mind Creates Language (P.S.)
The Object Constraint Language: Getting Your Models Ready for Mda (Addison-Wesley Object Technology)
Designing Object-Oriented Software
Object Design: Roles, Responsibilities, and Collaborations (Addison-Wesley Object Technologiey Series)
The Design Patterns Smalltalk Companion (Software Patterns Series)
Core J2Ee Patterns: Best Practices and Design Strategies (Core Design Series)
Smalltalk Best Practice Patterns
Test-Driven Development: By Example (Addison Wesley Signature Series)
Extreme Programming Explained: Embrace Change (Xp)
Pattern-Oriented Software Architecture: A System of Patterns
Analysis Patterns: Reusable Object Models (Object-Oriented Software Engineering Series)
Refactoring: Improving the Design of Existing Code (Addison-Wesley Object Technology Series)
Patterns of Enterprise Application Architecture (Addison Wesley Signature Series)
Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software (Addison-Wesley Professional Computing Series)
Applying Uml and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design, and the Unified Process

参考文献(翻訳):
オレゴン大学の実験 (SD選書 128)
アジャイルプロジェクト管理 (アジャイルソフトウェア開発シリーズ)
XPエクストリーム・プログラミング検証編―XPの基礎・応用・発展を考察する33篇精選論文集 (The XP series)
メリアム・ウェブスターズ カレッジエイト英英辞典
オブジェクト指向入門 (ASCII SOFTWARE SCIENCE Programming Paradigm)
言語を生みだす本能〈上〉 (NHKブックス)
言語を生みだす本能〈下〉 (NHKブックス)
オブジェクトデザイン (Object Oriented SELECTION) (Object Oriented SELECTION)
パタン・ランゲージ―環境設計の手引
J2EEパターン 第2版
ケント・ベックのSmalltalkベストプラクティス・パターン―シンプル・デザインへの宝石集
テスト駆動開発入門
XPエクストリーム・プログラミング入門―変化を受け入れる
ソフトウェアアーキテクチャ―ソフトウェア開発のためのパターン体系
アナリシスパターン―再利用可能なオブジェクトモデル (Object Technology Series)
リファクタリング―プログラムの体質改善テクニック (Object Technology Series)
エンタープライズ アプリケーションアーキテクチャパターン (Object Oriented Selection)
オブジェクト指向における再利用のためのデザインパターン
実践UML―パターンによるオブジェクト指向開発ガイド



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