(ジャルラン村から望むヒマラヤ:This photo of Himalaya was taken from Jharlang village.) English translation is following this blog)

イメージ 1 皆様こんにちは。ブログを読んでいただき、ありがとうございます。ネパール駐在の前田がお届けいたします。今回は、8 月終わりのダーディン郡での学生奨学金支援についてご報告します。

  震災支援の一つとして、当会では奨学金でのサポートをはじめています。学生は、両親または片親を震災で亡くしている、他には親または本人が震災で障害をおった子供たちです。

  現在ダーディン郡合わせ6つの被災郡(他ゴルカ郡、ヌワコット郡、ラスワ郡、シンドゥパルチョーク郡、ドラカ郡)の33名の奨学生を支援しています。


(村への道:The road to go to the village)

イメージ 2  ダーディンの郡庁所在地から奨学生が住んでいるジャルラン村までは、村の方の足でバスと徒歩にて約一日かかります。さらに奥の村には、そこから半日以上歩きます。もともと舗装されていない道、雨期は行き来するのも大変です。地震でさらに道は崩れており、村の方でもこの時期はなかなか移動することができません。それでも、今回10日ほどかけて村で学校の先生をしていたプレムマヤさんが、ボランティアを引き受けてくれ、子供たちに奨学金を手渡しに行ってくれました。彼女は自分自身も被災者でありながら、被災者キャンプにて当会が運営していた仮設学級の先生としても活動をしてくれていました。(道中のプレムマヤさん:Destroyed road with Miss Prem Maya)イメージ 3



  ジャルラン村での奨学生は7名。両親を亡くした子供もいれば、父親が崩れた家の下敷きになり、その外傷で歩けなくなり仕事ができなくなったケースもあります。

 スルヤくん(17歳)は、もともと父親をがんで亡くしており、その後はお母さんが一人生活を支えていました。そのお母さんも、地震時の地滑りで亡くなり、スルヤくんは現在街に出て来て働きながら、学校に通っています。


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(奨学生アスミちゃん:Scholarship student Asumi)


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(奨学生スルヤくん:Scholarship student Surya)              

 村での暮らしは、小さな農業で生計を立てている家庭が多く、もともとの生活も楽ではありません。今回の地震で家族や家、家畜を失い、生活はさらに困難になっています。

  学校に通いたい子供たちの心、未来を少しでもサポートできますように引き続き支援を続けていきます。


(Translation of English)
Thank you for visiting our blog.

Thisreporting is about support for students with scholarship in Dhading district.

  Weare conducting the scholarship program for support rebuilding of life.  Scholarship students are

who lost parents orone parent. Other category of support is that the students or the parent got

injuries and disabilities due to earthquake.

  There are 33 students from 6 affected districts, Dhading, Gorkha,Nuwakot, Rasuwa, Sindhupalchowk, and Dolakha district.


 Thestudents are living in Jharlang village far from head quarter of Dhading takesabout a day by bus

and walk to reach.Other village is farther need to walkmore half or a day from the village.

  The way to the village is mountainous road andmore difficult to pass in rainy season. Moreover, it

was destroyed byearthquake, many people could not move to other place from the village in lastand this rainy season.

  In this situation, Miss. Prem maya deliveredthe scholarship taking more than 10 days. She was born

there and had worked asthe teacher.Sheworked temporary learning center which was established by us in victims’ campof Dhading, even though she was also victims.


 Thereare 7 scholarship students in Jharlang village. Some students lost both ofparent. Other case,

a father of student cannot work in the farm because ofgetting injury and disability on his foot.

  Oneof student, Surya (17 years old) had lost his father due to cancer. Then, hismother brought up all children by herself. When the earthquake was happened,land sliding covered her and she died. He

left the village and found small job inheadquarter so that he continued to attend the school.


 Makinga living in village with small farm had been not easy since before. Afterearthquake, the

damage losing family, the house, and livestock made it moredifficult their life.

  Wewill continued the program to support the hope of children to attend the schooland their future as much as possible.

                                                                                  

                                                                                                                Reported by Noriko Maeda, coordinator