公益社団法人日本VE協会主催「第49回VE全国大会」(開催日時:2016年10月25・26日、場所: アルカディア市ヶ谷)にて、弊社代表取締役社長・福原が特別報告を行いました。

sjve49



報告内容は、以下の通りです。


コンサルティングサービスの価値向上
~価値創造経営のための顧客価値創造と原価企画~
Improving the value of consulting service
~Creating value for customers and cost planning for value-creating corporate management~



略歴 BIOGRAPHY

 1995年(株)日立製作所入社。デバイス開発センタにて半導体プロセスおよび実装技術研究開発、本社にて日立グループ全社VEコンサルティング、(株)日立国際電気にて製品開発VEプロジェクトの全社統括および原価企画システム開発プロマネ業務に従事。2008年VEセンタ主任技師。2011年(株)福原イノベーション研究所を設立し、製造業およびサービス業のVE、原価企画、収益力強化、新規事業創造コンサルティングを展開中。コンサルおよび研修実績企業数は134社。日本VE協会マネジメント部会主査。

MASANORI FUKUHARA joined Hitachi, Ltd. in 1995. He engaged in research and development of semi-conductor process and applied technology at Device Development Center, VE consulting for whole Hitachi Group in the headquarters, company-wide management of VE project for product development and project management of target costing system development at Hitachi Kokusai Electric Inc. In 2008 he was assigned to principal engineer of VE Center. He found Fukuhara Innovation Institute in 2011 which provides services for VE, target costing, profit enhancement, start-up business consulting. His clients account 134 companies. He is leader of the research and study group for management in East Japan Chapter of SJVE.


要旨 ABSTRACT

 日本のコンサルティング市場は急速な企業環境の変化に伴い成長中で、原価企画・VEコンサルティング市場も同様である。顧客企業ニーズの変化に見る原価企画・VEのトレンドから、それに対応するために必要なスキルと、顧客価値を創造し、顧客企業の満足度の高いコンサルティングサービスをいかに創造するかについて事例を交えて説明する。

Due to rapid changes of corporate environment, the consulting business in Japan is well-growing market. Same is equally true for the consulting market of target costing and VE. Based on the trends of changes in the customer needs, what are the necessary skills to address these and how to create consulting service satisfying the customer’s needs? The presentation will discuss how to create high value consulting service along with a case study.


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