ガーガメル放送局

2015年03月25日

THE THRASH OUT show Vol.3


九州移転以後より恒例となりました…
日本国内での個展=”THE THRASH OUT SHOW”の開催が遂に決定致しました。

開催にあたり、
サプライズの用意を含め企画・計画・開発+通常業務の日々で暫くお待たせしてしまった分、
ご期待も善い意味で吹き飛ばす濃厚な内容となりますことお約束致します。
毎回「集大成」と言う表現も少し食傷気味ではございますが…
今回はガーガメルのソフビ製作開始当初から現在が交わる「進化」をご覧に頂ける1日と成ります。
他所には真似出来ないアイデア+技術を是非ご自身の目で確かめにいらしてください!!!
※販売商品詳細は追ってお知らせ致します。

THE THRASH OUT show Vol.3
2015年4月25日(土) 14:00〜19:00迄
※ 開場30分前に整理券を配布致します。
※ 事故・トラブル防止の為、前日及び当日早朝にお並びになるのはご遠慮下さい。

 会場:
『HUGEST』
〒120-0034 
東京都足立区千住1-23-14 大倭ビル#102
TELL:03-5284-9415

尚、作品の展示につきましては4月25日(土)当日限りとなりますのでご注意下さい。
当作品展におきましては、より多くのお客様に各作品をゆっくりじっくりとご覧頂く為、
ご購入頂いた作品の受渡につきましては当日17:00〜とさせて頂きますこと予めご了承下さい。



展示内容:
池田圭郁、池田直哉、CHANMENによるカスタムペイント(ソフビフィギュア)展示販売。

IMGP8778_Fotor  

Posted by gargamel at 17:00TrackBack(0)

2015年03月02日

福袋の転売について Resell of Lucky Bag


みなさん、こんにちは。
悲しい気持ちと怒りの気持ちが入り乱れた池田圭郁です。
あまりに酷い人が多いので、言いたくなかったですが
好きで集めているコレクターの方たちにも申し訳ないので言わせてもらいます。

Hello everybody.
I'm Kiyoka here, and today, my mind is mixture in confusion of sad and anger.
I would not say anything, but finally I found some unfair person in this world, and I must say it to toy collectors who love Gargamel.

弊社の福袋は、単品で購入するよりもお得な内容になっています。売れ残りを入れるなどもしてません。そして、弊社の福袋は原則として1人1個の購入をお願いしています。
これは転売目的で購入する人たちを制限するために設けた設定です。本音を言えば、本当に欲しいコレクターになら、何個でも買って欲しいのです。しかし、この制限も転売屋のネットワークを使われると防ぎ様がありません。その裏付けとして、今現在ヤフオクに出ている福袋の商品も注文者とは違う人が出品していたり、まだ発送してないのに出品してたりしてます。

You know Gargamel’s Lucky bags, it is kind of value package as sets than individual purchase price.
Of course we do not content unsold or dead-stock into this Lucky bag. And there is our regulation to sell just one bag to just one person. This is the purpose to protect and save the irregular purchase from Resellers. Honestly speaking, I would like to accept orders more and more from toy collectors who loves Gargamel.
However, we can not save such orders of resellers due to they strongly keep their own net-work in their market. We know who are not actual purchaser, and put Lucky bag up to Yahoo! Auction, or also already put it by only photos before we shipped.

酷い人は毎年福袋だけを購入し、転売しています。今のところ、お客さんのタレコミも含めて、青森、東京、千葉、大阪、岐阜の転売屋は確認し特定しています。
酷い人は注文後、1週間以上入金せずヤフオクなどの動向も見ている人もいるくらいです。欲しい人が買えなくて、転売屋は買って儲けるのはおかしいと思うのでこちらで特定した方のご注文は今後無効とさせて頂きます。ご了承下さい。

In resellers, some people purchase lucky bag only at beginning of every new year’s. With a little help of our customer’s information, we could specified some resellers in Tokyo, Chiba, Osaka, Gifu and Aomori prefectures.
We know the reseller who would not remit payment for a week and he kept watching Yahoo ! auction’s bit rate for setting resell-price.
Needless to say, Gargamel thinks it’s wrong situation, that customer who loves our toys could not buy regularly, and why such resellers can earn to purchase anyhow. Please note that, now we repudiate orders from such specified reseller’s.


海外からの注文では、国内以上に悪質な人もいます。

Now we found very wicked man in overseas than domestic resellers.





どちらもシンガポールのお客様から送られた動画です。
このような動画をメールで送ってきて、商品が入っていなかったと言ってきます。
私たちは、福袋を毎年、国内外に150〜200袋程度販売しています。年末の煩雑な時にこのような量を出荷しますので、もしかしたら内容物の入れ間違いがあったのかもしれません。しかし、私たちは今までに10年以上も福袋を販売しており、私たちの知るかぎりそのようなことはこの10年でも2,3件程度でした。

These two short video files were sent to us from Singapore.
They insisted that the content of Lucky bag was shortage, to show us as evidence video of opening package.
We have been releasing Lucky bags for over 10 years, and such kinds of inquiries were very rare cases. In every year, we shipped 150 – 200 bags of lucky bags to domestic and overseer’s orders. Such as so many handling, we may take mistake something, however, we remembered customers made a claim to us a few times only.

昨年2014年に、シンガポールのお客様から、福袋のミニサイズフィギュアガ入っていないという問い合わせを受けました。そのときは弊社が入れ忘れたのかと思い、ミニサイズのフィギュアを代替え品として、当然ですが送料は弊社持ちで、そのシンガポールのお客様に発送しました。そして、今年2015年になって、またしても、シンガポールから、同じようなクレームが届いた事で怪しいと思い、発送した荷物の重量で確認した結果、このシンガポールの客が行った偽装であることが発覚しました。そして、彼は自分の友達の名前を騙って、弊社に連絡していたのです。

In 2014, one Singapore customer inquired such shortage of mini size sofubi figure. At that time, we thought we forgot one mini size figure into our Lucky bag, and we shipped replacement for this Singapore customer, of course we paid shipping charge ourselves, and finally delivered to him.
And in 2015, we received almost same inquiry from customers with these video files. Also this time, these were from Singapore.
We doubted these inquiries from Singapore again, and we tried to measure gross weight of parcel of Lucky bag actually, and then, we were quite sure that was just disguise by this customer in Singapore. Finally, we confirm he also used his friend’s names under an assumed name for contacting us.

去年は見事に騙されて、追加発送しています。弊社の対応に味を占めたのか、再度同じやり方で騙そうとするのは非常に悪質で卑しいです。これでは、シンガポールで本当に欲しい方たちの注文も今後は怪しいと思い、他の国の方を優先してしまうかも知れません。

Last year, we were completely taken by his inquiry, and shipped mini figure to him. Once he tasted such kind and quick response of Gargamel, it is not easy to break the habit, and he tried again also this year’s lucky bag.
We feel this Singapore customer has taken pernicious lie and base mind.
In such thing happened, we may hesitate to take orders from Singapore customers, and we may take priority to ship to other countries.

しかも、今年はもう一人、別人を名乗る人物から同じクレームがきました。こちらもシンガポール在住の方です。
ふたりにメールで問いつめたところ、このふたりは友人でした。また、ふたりとも自分の知人が自分のメールアドレスを勝手に使用し、故意的に詐欺行為を働いたと言いました。
また、非常に反省しているので、自分たちの行為を公表しないで欲しいと言ってきたのです。
こんなことを言われて、信じることが出来ますか?

We pressed each two men to answer for these cases, we knew they were group, and friend each other, and they strongly insisted that cause by their friend who used their e-mail address and pass words without permission and the man did fraud to us.
Every day they e-mailed us, two times in one day, and they wrote they were deeply rethinking things over about that. So they insisted us that Not to upload their video files on our web site as evidence.
Everyday their request in their e-mail were such thing, how do we could believe them ?

上述の通り、弊社はこの二件のクレームに対して、一件はすでに足りないと言われた商品を送ってしまったので、その返送を求めました。しかし、すでに受け取ったはずの商品は、友人が自分から奪って行ったので無いと言いました。言ってることが滅茶苦茶です。
他人が自分に成り済まし、自分の買った福袋を撮影して詐欺行為を働き、その人の自宅に発送した不良対応品を奪って行ったと言っているのです。そんなことが可能でしょうか?

As mentioned above, we already sent one figure as replacement to him. So
We requested him to send it back to us immediately. However, he answered us that the man took it away from him. It is consistence story.
He explained the man of fraud in which one fakes his ID and then the man recorded video of open package of our luck bag, and we sent replacement to him to Singapore, and finally the man pick it up from him. How do we believe it was true story ?

その後、勝手に弁償すると言い出して、12,000円を送金してきました。2014年の騙し取ったミニソフビと2015年に騙し取ったスタンダードソフビと各々の送料と言うことで、勝手に値段を設定して送ってきたのです。(因みにスタンダードソフビは今回のアタリだったミボラです。)
私たちはこの間送ったソフビを返してくれと言っただけです。売るとも言ってませんし、そもそも騙されて送っているのです。

And then, they suddenly remitted JP¥12,000 to our account without any notice.
They set price for fraud figures as a mini sofubi of 2014, a standard sofubi of 2015 (in passing, it was Miborah as lucky item) and each shipping cost. so that it would be convenient for them in spite of their fraud.
Of course we never requested such amount to them, and never said to purchase transaction to sell it to them. We only said that to send sofubi figures back to us.

こんな調子で、その後のやり取りも要領を得ず、いたずらに無駄な時間を費やされました。
が、何とか根気強く交渉した結果、ミボラは取り返すことが出来ました。ミボラが戻ってきたので、先に送金されてきた12,000円から2014年に騙し取られた分の代金と送料を差引き返金し、一応の解決となりました。(正直言って、ビデオが送られてきてから、この約1か月もの間)非常に不愉快で無駄な時間を消費し、ほとほと疲れました。

This was their way, their ever e-mails were almost no meaning and every day, we spent much time. But we continued to negotiate with them patiently, and finally, we received Miborha from them. So we transacted payment back deducting amount of mini sofubi which was stolen by fraud, and shipping cost from their uncertain deposit of JP¥12,000. This Singapore incident is over now. Honestly speaking, I have spent so uncomfortable days and been so tired during a month since they sent such fraud video files to us.

現在、弊社の取り扱いをしてもらっているお店のある国はアメリカ、香港、イギリス、オランダの4カ国です。それ以外の国の方たちのご注文は出来る限り対応してきましたが、ここまで悪質なことをされ続けると、それもやめたくなってきます。シンガポール在住の本当に好きで集めてるお客さんたちにはこのような悪質な人からオークションなどで買って欲しくないと思います。

Now we have distributors and retailers in US, UK, Nederland, and Hong Kong.
The customers out of these four countries, we have been tried to accept purchase as much as we possible. But we are so disappointed at the fact such swindler customer is in our toy market. We believe customers and toy collectors in Singapore are peace and good, and hope them strongly Not to contact such swindler kind, and Not to bit to auction site easily.


そんな中、本当に喜んでメールや写真を送ってくれる方たちがいます。
On the other hand, we can hear true voice of Gargamel fans.

ghk399_02
ghk399_01
この2枚の写真は上記の悪質な人たちとは違うシンガポールの方が送ってくれた物です。
These photos are from Singapore, of course these are not concerned about any above case.

ghk399_04
こちらはカナダの方から無事届いた旨のメールと共に送られてきた写真
We received photo from Canada, they get parcel from us without any problem.

ghk399_03
こちらはオーストラリアの方からの写真
This is from Australia.

この他にも写真だけでなく、メッセージを送ってくれる方たちもいます。そういう人たちの気持ちと行動が、僕たちにとっては何よりの栄養であり、そんな人たちがいるおかげで、この仕事を嫌いにならずに続けてられます。これは本当に有り難いことだと思ってます。

Also we receive message from our fans.Such our fan’s cheer, it will be our nutrient and energy. It makes us to continue every work to create new thing aim to future.We highly appreciate such our fan’s support.

今回、このようなことを書いたのは他のメーカーやお店への勧告も意図しています。特に海外からの注文は言葉の問題もありますし、騙されやすいと思いますので、充分にご注意下さい。
僕らも今まで以上に気を付けたいと思います。

This time, we must write this fraud case, it means purpose of advice to toy maker and retail shops. The purchase order from overseas, sometimes we have a hard time with the language, and easy to taken. We must beware such swindler, now more than ever.


前述のクレーム詐欺のふたりが必死に名前と動画を公表しないでくれと懇願してきたので、
今回は名前を伏せて掲載しました。私たちは、このふたりが同じ手口を他でしている可能性は非常に高いと思っています。(一番問題なのは、名前を偽られた二人は、謝罪していますが、詐欺を起こした当の本人からは、何の連絡も謝罪も無いのです。)最後になりましたが、もし今回のGHKを読んで、同じ被害に心当たりがあるようであれば、詳細を伝えますので、我々にご連絡ください。

This time, above mentioned Singapore fraud group desperately requested and asked us Not to write and appear their name and address on this blog. Only we did so as their request.
However, we think it is highly possibility that they made some “storage things in box” fraud in past as same way.
The worst thing is The Man who really made such fraud never contacted and never said sorry to us. Only two guys who had stolen their pass word and ID appetized for such fraud to us.
Finally, reading this GHK log, and if you happen to know of such same case, please let us know, we will advise more detail.


  続きを読む
Posted by gargamel at 12:08TrackBack(0)