皆様、こんにちは。劉です。
最近、暑くなりましたね。
皆様も夏バテにならないようにお身体お気をつけて下さい。

さて、今日はコストコ視察について書かせていただきます。

先日、取引しているタイのメーカーさん(Aさん)が来日され、家具関係のプロジェクトをしているので、コストコの視察に行きました。

今回の視察は私が担当させていただきました。また、もう一社の関係者の方に(Sさん)も同行していただきました。家具についてまだまだ未熟なので、今回のコストコ視察は大変勉強になりました。

皆様はご存知かもしれませんが、コストコは1999年から日本にビジネスを始め、現在日本中に26倉庫店あります。コストコは会員制倉庫型卸売小売のビジネスであり、ありとあらゆる商品を低価格で提供しています。

写真にあるようにコストコに入会しないとコストコ倉庫店に入店することができません。会員制度からの収入があるので、代わりに同業より商品の価格が低いです。
IMG_0046

今回は家具の販売エリアを集中に視察しました。高級な展示ではなく、コストコは商品を倉庫にある状態でお客様に見せています。それで、コストを節約でき、低価格で商品を提供できるようになっているようです。
IMG_0052

また、今回の視察でコストコの店舗にどうやって商品を保存するか、どうやってお客様に見せるか、商品の価格比較、商品の梱包、商品の説明、お客様が商品を見てどんな反応をするか、そういうことを視察しました。SさんとAさんに教えていただきました。家具の知識やコストコのビジネスモデルについて理解が深まりました。

今回のコストコ視察は大変勉強になり、いつか役に立ち、ビジネスに繋がると信じています。

This is Elvis greeting from Osaka!
The weather is becoming hot in Osaka as well.
How is the weather in your company?

One of our customers (Mr. A) from Thailand came to Japan and visited Osaka 2 week ago.
Since he is working in furniture manufacturing industry, he would like to visit Costco in Japan as we are working on the project related to Costco. 

I am responsible to visit Costco with him this time.
Since it is a joint enterprise project, we visit Costco with our partner (Mr. S) from another Japanese enterprise.

Since I am a beginner of furniture aspect and it is my first time to visit Costco, I really learnt a lot through this visit. 

As you may know, Costco has started their business in Japan since 1999 and currently there are 26 warehouse shops all over Japan. 

Costco runs its business by providing a variety of goods at a low retail price with a warehouse style shop through the membership system. It is necessary to become a member of Costco in order to enter Costco for shopping.

 As shown in below photo, you would see it requires to apply for member card for the entrance of Costco. Costco provides products with low-profit margin comparing to their competitors since the income from membership could compensate for the low-profit-margin.

IMG_0046

During this visit, we focused on seeing the furniture corner. Instead of the elegant display, the shop of Costco is like a warehouse. The cartons are placed in front of customers with the products displayed in front of the cartons. This is also a marketing strategy. In order to provide products with low retail price, Costco chose to display the products in this way to save costs. This is one of the features of Costco and it is succeeded in Japan.

IMG_0052

During the visit, we observed how goods were stored in the shop, how the products are displaced, the price of products, how the package of the products are, how the reactions do the customers have and other details. Thanks to Mr. S and Mr. A, during the visit, they taught me a lot of knowledge about furniture and the business of Costco. So I really learnt a lot during this visit and I believe this knowledge will definitely benefit for handling the business relating to furniture.

Thank you.


菱沼貿易株式会社
劉 明威


弊社の新しいサービスです。
創ろう未来、世界に向けて JAPAND

貿易や海外展開などに関しては、以下のお問い合わせフォームから
ご連絡をお願いいたします。
菱沼貿易株式会社 お問い合わせフォーム