いつもHSBC香港お助け支店をご利用いただき誠にありがとうございます。
HSBC香港で口座開設をしてしばらくするとeStatement がEメールで届くようになります。
eStatement を開くにはパスワードが必要ですが、口座開設した時に設定したのか、銀行でPINをもらったのかわからなくなっている人も多いのではないでしょうか?
今回はeStatementのパスワードがどのように設定されているか説明しますね。
読み飛ばしてしまいそうな英語のメールですが、この中にパスワードに関する重要な説明が書かれています。
Dear Customer,
Thank you for using HSBC's eStatement and eAdvice Service. Please find the
attached eStatement/ eAdvice containing information on your recent
transactions with us.
For security reasons, the attached eStatement/ eAdvice is password-protected.
Please use your eStatement and eAdvice password* to open it. Please save and
retain a copy for your future reference.
If you have any enquiries on managing eStatements/ eAdvices, please call (852)
2233 3322 for HSBC Premier customers, (852) 2748 8333 for HSBC Advance
customers or (852) 2233 3000 for other Personal Banking customers.
Thank you for your support to protect the environment.
Yours faithfully,
The Hongkong and Shanghai Banking Corporation Limited
*If you already have the eStatement and eAdvice password, please use such
password to open the attachment. Otherwise, please use a preset password to
open it. The preset password is in 10 characters which consist of the first 6
alpha numeric characters of your HKID or passport number along with 2 digits
of the day and last 2 digits of your year of birth. Please change this preset
password immediately via HSBC Internet Banking to protect your interest
Example:
Your ID no. = A123456(7)
Date of birth = 01 Dec 1987
Initial password = A123450187
If you have changed your password via HSBC Internet Banking after the issue of
this eStatement/ eAdvice, please use your previous password to view this
attachment.
初期設定パスワードについて香港IDカードを例えにしていますが、パスポートの時はこのようになります。
Your ID no. = JP1234567(パスポート番号)
Date of birth = 01 Dec 1987(生年月日)
Initial password = JP12340187(初期設定パスワード)
JP1234(パスポートの初めの6桁)+01(誕生日)+87(生まれた年)を組み合わせたパスワードが初期設定パスワードです。
eステートメントが届いたらパスワードを入力して確認してみよう!!
HSBC香港お助け支店長の「ブログだけでは終わらない!!」が
マグマグ大賞2014のニュース・情報源部門第9位に選ばれました!
< こちらより無料配信中!! >