BONGBROS RECORDS blog

Kyoto/Shiga based hiphop posse "BBR"

2023.5.25(the)アソビバ@WEST HARLEM

木曜日のWEST HARLEMにて
"アソビバ"
が開催されます。
BBRよりP.EがDJをします!!


IMG_0671





















































インタビュー渡辺志保
レビュー大西穣
M.A『SECOND LINE』対談掲載中

https://www.ameet.jp/feature/4589/



IMG_0034




















                                                            
Litchee
  DJ GAJIROH NEW MIX CD
<INFO>
DJ GAJIROHの新作は個人名義では初となるR&B MIX。
SLOWTEMPO HIGHの流れを汲むトラッピーなR&Bを随所に散りばめつつ
更にMELLOWにフォーカスし、HIATUS KAIYOTEの様なバンド物から
ALEX ISLEYといった本格派シンガーまでセンス良くMIXされた58分。
"Litchee"をテーマに描き下ろされたAuraによるArt Workも必見。
(text by inga)


image1































2022.8.17
SECOND LINE/M.A
発売開始!!!!



映画"イージー・ライダー"の二人組が目指したのもニューオーリンズのマルディグラだった!

RIGHT PLACE , WRONG TIME 宵待ちの木屋町 宵山の謝肉祭!  "SECOND LINE / M.A" 


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!         "SECOND LINE / M.A" 


〈TRACK LIST〉

1  C RE SCENT

2  オフダガフル

3  BASIN SWAMP

4  NOZARASHI

5  FROM A WHISPER TO A SCREAM

6  SAVAGE!  feat.小鉄&ターキー

7  GOOD TIMES ROLL

8  GRIS GRIS 〜オレンジの悪魔〜

9  DOWN BY LAW  feat.HYBRID BROTHERS

10  NO WE CAN'  Part

11  The Devil Gives...  feat.STINKY SCIZA

12  BLUES  feat.BONG BROS


Produced by M.A(BONG BROS)

Keyboard by KUGE-SUN(A SEH ONE TONES ,powerman)[TRACK 1,2,4,7,9]

尺八 by NUMABARA[TRACK 2,5,7,8,9]

篳篥 by DJ DAN(BONG BROS)[TRACK 11]

Artwork by KONE

Design by TAKUJI(月攻)



BB-059  2022  BONG BROS RECORDS  





SECOND LINE / M.A

\\\\\\\\2,500 税込   

プロデューサーM.A/ラッパーMOTO ACCE(モトアクセ)によるセカンドアルバム"SECOND LINE"の発表。

前作"ICIN"に引き続き今回もM.Aの代名詞とも言えるレコードサンプリングを基調とした音作りは、常にクールで綿密に編み込まれていて、温かい音像の中に以前より艶感や響きの豊潤さが増しているように感じた。それは機材の変化や仕上げ(ミックス・マスタリング)の違いによる所が影響している様に思うが、尺八:NUMABARA、鍵盤:KUGE-SUNの生楽器も随所に使用されていて、至極ミニマルなトラックもあれば、和楽器が入って現行の和JAZZ HIP HOPてな感じに聴こえるものもあり、今作でもアップデートされたM.Aの世界観が楽しめる。

そして取り上げるべき要素として重要なのはアルバムの構成で、インスト曲とラップ曲が交互にやって来る。情景が湧き上がって来る様なシブいインストから、ブルージーなソロ曲やBONG BROSの面々が登場して来る感じは、M.Aが監督する京都の街のサントラを聴いてるような感覚で、そういう仕掛けもM.Aというラッパー/プロデューサーの人柄が表現されていて面白かった。

それからタイトルの"SECOND LINE"にはソロ2作目だとかいくつか意味が掛かってる気がするが、音楽の世界でのセカンドラインとはアメリカ南部ルイジアナ州ニューオーリンズ(NEW ORLEANS)で産まれた、ブラスバンドを伴う演奏スタイルで、シンコペーションしたグルーヴが最高なんですが、("GRIS GRIS〜オレンジの悪魔〜"はもろにセカンドラインのブラスバンドを使用したダンストラック!)どうやらこのニューオーリンズが裏のテーマになっていて、リリックやサンプルネタに散りばめられている。何を隠そう僕はニューオーリンズのFUNK辺りからドハマりしてアラントゥーサンやDr.ジョンやらミーターズ...etc...色んなニューオーリンズのレコードをM.Aと聴かせあってきた経緯があるから正直めちゃくちゃ嬉しかった。でもなぜ南部のニューオーリンズに焦点を当てたのかを考察してみると、JAZZ発祥の街であったり、ほっこりとした音の質感にも通じるものが有るが、1番ピンと来た点はやはりシンコペーションしたビートのノリではないだろうか?ニューオーリンズのリズムには独特のシンコペーションがあって、5060年代にアメリカ南部のラジオがメキシコ湾からカリブ諸国までかろうじて届いていて、劣化した音をなんとか聞き取って我流に解釈され進化していったのがジャマイカのSKAROCK STEADYになっていったと言う逸話もある。少し脱線してしまったが、M.Aも緻密なシーケンスとシンコペーションさせたビートを用いて、プログラミング(打ち込み)なのに極めて生っぽいビートを編み出している。要するにニューオーリンズの音楽とM.Aのビートには親和性があったと言う事だと思っている。そんな遊び心とリアリズムが混在し、色んな国の音楽を煮込んで作るM.Aのガンボを是非ご賞味頂きたい。

:P.E(BONG BROS)



<Catch copy>


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!




<Liner Notes>


Text:P.E(BONG BROS)

Translation: TM


Producer M.A/ Rapper MOTO ACCE Second album “SECOND LINE” has been announced.

Following the last project “ICIN”, sound making based on record sampling symbolic to M.A remains. Which, has always been cool and precisely woven, feels as if the gloss and richness of vibe inside the warm sound scape has increased. That I think could be due to the change of equipment and difference in the finishing(mix/mastering), but live instruments Shakuhachi: NUMABARA, Keybord: KUGE-SUN are also deliberately used. Having bare minimal tracks as well as ones sounding more of a current JAPANESE JAZZ HIPHOP feel with inclusion of Japanese traditional instruments, once again bringing M.A’s updated world view with this project for enjoyment.


And the important element of the album to be noted is the structure, with instrumentals and rap songs coming one after another. Scenery inducing Shibui(subtle tastefulness, without being flashy) instrumentals to bluesy solo songs, and appearance of members from BONG BROS gives out the feel of a soundtrack for Kyoto City directed by M.A. Such maneuvers were also interesting, expressing the character of the Rapper/Producer M.A.


Also, the title “SECOND LINE” probably has meanings like the 2nd solo project and many other. But, in music, second line is a playing style born in NEW ORLEANS, LUISIANA of Southern USA with a brass band where the syncopated grooves are amazing(”GRIS GRIS ~Devil in Orange~” is a dance track with straight second line brass band!). Seems to be that this New Orleans is the hidden theme with references appearing in lyrics and sample sources throughout. To be honest, I got into it from FUNK and likes of New Orleans such as Allen Toussaint, Dr. John, The Meters, etc, showing New Orleans’ records to each other with M.A. So, I was definitely excited. Still, thinking of the reason as to why the South that is New Orleans is being the focus; it being the city of origin for JAZZ, it’s comfy sound qualities also has connections, but what struck me the most is probably the groove of syncopated beats. Rhythm of New Orleans has its original syncopations. There is a theory stating 50’s ~ 60’s American Southern radios could barely reach the Mexican gulf and the Caribbeans. So, the attempts to figure out the deteriorated sounds, interpreting it in their own style evolved into the Jamaican SKA and ROCK STEADY. Got bit sidetracked, but M.A also weaves an extremely live feeling beat despite it being a programming by use of precise sequence and syncopated beats. All in all, I believe there was a connection between New Orleans music and M.A’s beats. Such playfulness and realism co-existing, made by broiling music from various countries, would highly recommend tasting the gumbo by M.A.



image2 (1)

































































< BONG BROS RECORDS next act… > 


2023.5.5(fri)Blues@MUSIC+BAR crates

ゴールデンウィークの金曜日は
東方は岩手県盛岡の地で
"Blues"
が開催されます。
GAJIROHがゲスト出演します。


F590CB87-0BAF-4BC0-8BD0-3F49BD9078CB





















































インタビュー渡辺志保
レビュー大西穣
M.A『SECOND LINE』対談掲載中

https://www.ameet.jp/feature/4589/



IMG_0034




















                                                            
Litchee
  DJ GAJIROH NEW MIX CD
<INFO>
DJ GAJIROHの新作は個人名義では初となるR&B MIX。
SLOWTEMPO HIGHの流れを汲むトラッピーなR&Bを随所に散りばめつつ
更にMELLOWにフォーカスし、HIATUS KAIYOTEの様なバンド物から
ALEX ISLEYといった本格派シンガーまでセンス良くMIXされた58分。
"Litchee"をテーマに描き下ろされたAuraによるArt Workも必見。
(text by inga)


image1































2022.8.17
SECOND LINE/M.A
発売開始!!!!



映画"イージー・ライダー"の二人組が目指したのもニューオーリンズのマルディグラだった!

RIGHT PLACE , WRONG TIME 宵待ちの木屋町 宵山の謝肉祭!  "SECOND LINE / M.A" 


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!         "SECOND LINE / M.A" 


〈TRACK LIST〉

1  C RE SCENT

2  オフダガフル

3  BASIN SWAMP

4  NOZARASHI

5  FROM A WHISPER TO A SCREAM

6  SAVAGE!  feat.小鉄&ターキー

7  GOOD TIMES ROLL

8  GRIS GRIS 〜オレンジの悪魔〜

9  DOWN BY LAW  feat.HYBRID BROTHERS

10  NO WE CAN'  Part

11  The Devil Gives...  feat.STINKY SCIZA

12  BLUES  feat.BONG BROS


Produced by M.A(BONG BROS)

Keyboard by KUGE-SUN(A SEH ONE TONES ,powerman)[TRACK 1,2,4,7,9]

尺八 by NUMABARA[TRACK 2,5,7,8,9]

篳篥 by DJ DAN(BONG BROS)[TRACK 11]

Artwork by KONE

Design by TAKUJI(月攻)



BB-059  2022  BONG BROS RECORDS  





SECOND LINE / M.A

\\\\\\\\2,500 税込   

プロデューサーM.A/ラッパーMOTO ACCE(モトアクセ)によるセカンドアルバム"SECOND LINE"の発表。

前作"ICIN"に引き続き今回もM.Aの代名詞とも言えるレコードサンプリングを基調とした音作りは、常にクールで綿密に編み込まれていて、温かい音像の中に以前より艶感や響きの豊潤さが増しているように感じた。それは機材の変化や仕上げ(ミックス・マスタリング)の違いによる所が影響している様に思うが、尺八:NUMABARA、鍵盤:KUGE-SUNの生楽器も随所に使用されていて、至極ミニマルなトラックもあれば、和楽器が入って現行の和JAZZ HIP HOPてな感じに聴こえるものもあり、今作でもアップデートされたM.Aの世界観が楽しめる。

そして取り上げるべき要素として重要なのはアルバムの構成で、インスト曲とラップ曲が交互にやって来る。情景が湧き上がって来る様なシブいインストから、ブルージーなソロ曲やBONG BROSの面々が登場して来る感じは、M.Aが監督する京都の街のサントラを聴いてるような感覚で、そういう仕掛けもM.Aというラッパー/プロデューサーの人柄が表現されていて面白かった。

それからタイトルの"SECOND LINE"にはソロ2作目だとかいくつか意味が掛かってる気がするが、音楽の世界でのセカンドラインとはアメリカ南部ルイジアナ州ニューオーリンズ(NEW ORLEANS)で産まれた、ブラスバンドを伴う演奏スタイルで、シンコペーションしたグルーヴが最高なんですが、("GRIS GRIS〜オレンジの悪魔〜"はもろにセカンドラインのブラスバンドを使用したダンストラック!)どうやらこのニューオーリンズが裏のテーマになっていて、リリックやサンプルネタに散りばめられている。何を隠そう僕はニューオーリンズのFUNK辺りからドハマりしてアラントゥーサンやDr.ジョンやらミーターズ...etc...色んなニューオーリンズのレコードをM.Aと聴かせあってきた経緯があるから正直めちゃくちゃ嬉しかった。でもなぜ南部のニューオーリンズに焦点を当てたのかを考察してみると、JAZZ発祥の街であったり、ほっこりとした音の質感にも通じるものが有るが、1番ピンと来た点はやはりシンコペーションしたビートのノリではないだろうか?ニューオーリンズのリズムには独特のシンコペーションがあって、5060年代にアメリカ南部のラジオがメキシコ湾からカリブ諸国までかろうじて届いていて、劣化した音をなんとか聞き取って我流に解釈され進化していったのがジャマイカのSKAROCK STEADYになっていったと言う逸話もある。少し脱線してしまったが、M.Aも緻密なシーケンスとシンコペーションさせたビートを用いて、プログラミング(打ち込み)なのに極めて生っぽいビートを編み出している。要するにニューオーリンズの音楽とM.Aのビートには親和性があったと言う事だと思っている。そんな遊び心とリアリズムが混在し、色んな国の音楽を煮込んで作るM.Aのガンボを是非ご賞味頂きたい。

:P.E(BONG BROS)



<Catch copy>


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!




<Liner Notes>


Text:P.E(BONG BROS)

Translation: TM


Producer M.A/ Rapper MOTO ACCE Second album “SECOND LINE” has been announced.

Following the last project “ICIN”, sound making based on record sampling symbolic to M.A remains. Which, has always been cool and precisely woven, feels as if the gloss and richness of vibe inside the warm sound scape has increased. That I think could be due to the change of equipment and difference in the finishing(mix/mastering), but live instruments Shakuhachi: NUMABARA, Keybord: KUGE-SUN are also deliberately used. Having bare minimal tracks as well as ones sounding more of a current JAPANESE JAZZ HIPHOP feel with inclusion of Japanese traditional instruments, once again bringing M.A’s updated world view with this project for enjoyment.


And the important element of the album to be noted is the structure, with instrumentals and rap songs coming one after another. Scenery inducing Shibui(subtle tastefulness, without being flashy) instrumentals to bluesy solo songs, and appearance of members from BONG BROS gives out the feel of a soundtrack for Kyoto City directed by M.A. Such maneuvers were also interesting, expressing the character of the Rapper/Producer M.A.


Also, the title “SECOND LINE” probably has meanings like the 2nd solo project and many other. But, in music, second line is a playing style born in NEW ORLEANS, LUISIANA of Southern USA with a brass band where the syncopated grooves are amazing(”GRIS GRIS ~Devil in Orange~” is a dance track with straight second line brass band!). Seems to be that this New Orleans is the hidden theme with references appearing in lyrics and sample sources throughout. To be honest, I got into it from FUNK and likes of New Orleans such as Allen Toussaint, Dr. John, The Meters, etc, showing New Orleans’ records to each other with M.A. So, I was definitely excited. Still, thinking of the reason as to why the South that is New Orleans is being the focus; it being the city of origin for JAZZ, it’s comfy sound qualities also has connections, but what struck me the most is probably the groove of syncopated beats. Rhythm of New Orleans has its original syncopations. There is a theory stating 50’s ~ 60’s American Southern radios could barely reach the Mexican gulf and the Caribbeans. So, the attempts to figure out the deteriorated sounds, interpreting it in their own style evolved into the Jamaican SKA and ROCK STEADY. Got bit sidetracked, but M.A also weaves an extremely live feeling beat despite it being a programming by use of precise sequence and syncopated beats. All in all, I believe there was a connection between New Orleans music and M.A’s beats. Such playfulness and realism co-existing, made by broiling music from various countries, would highly recommend tasting the gumbo by M.A.



image2 (1)

































































< BONG BROS RECORDS next act… > 


2023.5.3(wed)@TRIANGLE

ゴールデンウィークの三日は
大阪アメ村三角公園TRIANGLEにて
DJ GAJIROHが
ゲスト出演します。
賑やかですね!

IMG_0045























































インタビュー渡辺志保
レビュー大西穣
M.A『SECOND LINE』対談掲載中

https://www.ameet.jp/feature/4589/



IMG_0034





























































































DJ GAJIROH NEW MIX CD
Litchee
 
<INFO>
DJ GAJIROHの新作は個人名義では初となるR&B MIX。
SLOWTEMPO HIGHの流れを汲むトラッピーなR&Bを随所に散りばめつつ
更にMELLOWにフォーカスし、HIATUS KAIYOTEの様なバンド物から
ALEX ISLEYといった本格派シンガーまでセンス良くMIXされた58分。
"Litchee"をテーマに描き下ろされたAuraによるArt Workも必見。
(text by inga)


image1































2022.8.17
SECOND LINE/M.A
発売開始!!!!



映画"イージー・ライダー"の二人組が目指したのもニューオーリンズのマルディグラだった!

RIGHT PLACE , WRONG TIME 宵待ちの木屋町 宵山の謝肉祭!  "SECOND LINE / M.A" 


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!         "SECOND LINE / M.A" 


〈TRACK LIST〉

1  C RE SCENT

2  オフダガフル

3  BASIN SWAMP

4  NOZARASHI

5  FROM A WHISPER TO A SCREAM

6  SAVAGE!  feat.小鉄&ターキー

7  GOOD TIMES ROLL

8  GRIS GRIS 〜オレンジの悪魔〜

9  DOWN BY LAW  feat.HYBRID BROTHERS

10  NO WE CAN'  Part

11  The Devil Gives...  feat.STINKY SCIZA

12  BLUES  feat.BONG BROS


Produced by M.A(BONG BROS)

Keyboard by KUGE-SUN(A SEH ONE TONES ,powerman)[TRACK 1,2,4,7,9]

尺八 by NUMABARA[TRACK 2,5,7,8,9]

篳篥 by DJ DAN(BONG BROS)[TRACK 11]

Artwork by KONE

Design by TAKUJI(月攻)



BB-059  2022  BONG BROS RECORDS  





SECOND LINE / M.A

\\\\\\\\2,500 税込   

プロデューサーM.A/ラッパーMOTO ACCE(モトアクセ)によるセカンドアルバム"SECOND LINE"の発表。

前作"ICIN"に引き続き今回もM.Aの代名詞とも言えるレコードサンプリングを基調とした音作りは、常にクールで綿密に編み込まれていて、温かい音像の中に以前より艶感や響きの豊潤さが増しているように感じた。それは機材の変化や仕上げ(ミックス・マスタリング)の違いによる所が影響している様に思うが、尺八:NUMABARA、鍵盤:KUGE-SUNの生楽器も随所に使用されていて、至極ミニマルなトラックもあれば、和楽器が入って現行の和JAZZ HIP HOPてな感じに聴こえるものもあり、今作でもアップデートされたM.Aの世界観が楽しめる。

そして取り上げるべき要素として重要なのはアルバムの構成で、インスト曲とラップ曲が交互にやって来る。情景が湧き上がって来る様なシブいインストから、ブルージーなソロ曲やBONG BROSの面々が登場して来る感じは、M.Aが監督する京都の街のサントラを聴いてるような感覚で、そういう仕掛けもM.Aというラッパー/プロデューサーの人柄が表現されていて面白かった。

それからタイトルの"SECOND LINE"にはソロ2作目だとかいくつか意味が掛かってる気がするが、音楽の世界でのセカンドラインとはアメリカ南部ルイジアナ州ニューオーリンズ(NEW ORLEANS)で産まれた、ブラスバンドを伴う演奏スタイルで、シンコペーションしたグルーヴが最高なんですが、("GRIS GRIS〜オレンジの悪魔〜"はもろにセカンドラインのブラスバンドを使用したダンストラック!)どうやらこのニューオーリンズが裏のテーマになっていて、リリックやサンプルネタに散りばめられている。何を隠そう僕はニューオーリンズのFUNK辺りからドハマりしてアラントゥーサンやDr.ジョンやらミーターズ...etc...色んなニューオーリンズのレコードをM.Aと聴かせあってきた経緯があるから正直めちゃくちゃ嬉しかった。でもなぜ南部のニューオーリンズに焦点を当てたのかを考察してみると、JAZZ発祥の街であったり、ほっこりとした音の質感にも通じるものが有るが、1番ピンと来た点はやはりシンコペーションしたビートのノリではないだろうか?ニューオーリンズのリズムには独特のシンコペーションがあって、5060年代にアメリカ南部のラジオがメキシコ湾からカリブ諸国までかろうじて届いていて、劣化した音をなんとか聞き取って我流に解釈され進化していったのがジャマイカのSKAROCK STEADYになっていったと言う逸話もある。少し脱線してしまったが、M.Aも緻密なシーケンスとシンコペーションさせたビートを用いて、プログラミング(打ち込み)なのに極めて生っぽいビートを編み出している。要するにニューオーリンズの音楽とM.Aのビートには親和性があったと言う事だと思っている。そんな遊び心とリアリズムが混在し、色んな国の音楽を煮込んで作るM.Aのガンボを是非ご賞味頂きたい。

:P.E(BONG BROS)



<Catch copy>


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!




<Liner Notes>


Text:P.E(BONG BROS)

Translation: TM


Producer M.A/ Rapper MOTO ACCE Second album “SECOND LINE” has been announced.

Following the last project “ICIN”, sound making based on record sampling symbolic to M.A remains. Which, has always been cool and precisely woven, feels as if the gloss and richness of vibe inside the warm sound scape has increased. That I think could be due to the change of equipment and difference in the finishing(mix/mastering), but live instruments Shakuhachi: NUMABARA, Keybord: KUGE-SUN are also deliberately used. Having bare minimal tracks as well as ones sounding more of a current JAPANESE JAZZ HIPHOP feel with inclusion of Japanese traditional instruments, once again bringing M.A’s updated world view with this project for enjoyment.


And the important element of the album to be noted is the structure, with instrumentals and rap songs coming one after another. Scenery inducing Shibui(subtle tastefulness, without being flashy) instrumentals to bluesy solo songs, and appearance of members from BONG BROS gives out the feel of a soundtrack for Kyoto City directed by M.A. Such maneuvers were also interesting, expressing the character of the Rapper/Producer M.A.


Also, the title “SECOND LINE” probably has meanings like the 2nd solo project and many other. But, in music, second line is a playing style born in NEW ORLEANS, LUISIANA of Southern USA with a brass band where the syncopated grooves are amazing(”GRIS GRIS ~Devil in Orange~” is a dance track with straight second line brass band!). Seems to be that this New Orleans is the hidden theme with references appearing in lyrics and sample sources throughout. To be honest, I got into it from FUNK and likes of New Orleans such as Allen Toussaint, Dr. John, The Meters, etc, showing New Orleans’ records to each other with M.A. So, I was definitely excited. Still, thinking of the reason as to why the South that is New Orleans is being the focus; it being the city of origin for JAZZ, it’s comfy sound qualities also has connections, but what struck me the most is probably the groove of syncopated beats. Rhythm of New Orleans has its original syncopations. There is a theory stating 50’s ~ 60’s American Southern radios could barely reach the Mexican gulf and the Caribbeans. So, the attempts to figure out the deteriorated sounds, interpreting it in their own style evolved into the Jamaican SKA and ROCK STEADY. Got bit sidetracked, but M.A also weaves an extremely live feeling beat despite it being a programming by use of precise sequence and syncopated beats. All in all, I believe there was a connection between New Orleans music and M.A’s beats. Such playfulness and realism co-existing, made by broiling music from various countries, would highly recommend tasting the gumbo by M.A.



image2 (1)

































































< BONG BROS RECORDS next act… > 


2023.4.30(sun)A MeeT 掲載 インタビュアー渡辺志保レビュー大西穣 特集:M.A 2nd アルバム『SECOND LINE』

M.Aの2ndアルバム
"SECOND LINE"
制作等のインタビューが
下記URLにて掲載されています。
渡辺志保さんによる
インタビューと
大西穣さんによる
レビューをご覧いただけます。 


https://www.ameet.jp/feature/4589/



IMG_0034





























































































DJ GAJIROH NEW MIX CD
Litchee
 
<INFO>
DJ GAJIROHの新作は個人名義では初となるR&B MIX。
SLOWTEMPO HIGHの流れを汲むトラッピーなR&Bを随所に散りばめつつ
更にMELLOWにフォーカスし、HIATUS KAIYOTEの様なバンド物から
ALEX ISLEYといった本格派シンガーまでセンス良くMIXされた58分。
"Litchee"をテーマに描き下ろされたAuraによるArt Workも必見。
(text by inga)


image1































2022.8.17
SECOND LINE/M.A
発売開始!!!!



映画"イージー・ライダー"の二人組が目指したのもニューオーリンズのマルディグラだった!

RIGHT PLACE , WRONG TIME 宵待ちの木屋町 宵山の謝肉祭!  "SECOND LINE / M.A" 


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!         "SECOND LINE / M.A" 


〈TRACK LIST〉

1  C RE SCENT

2  オフダガフル

3  BASIN SWAMP

4  NOZARASHI

5  FROM A WHISPER TO A SCREAM

6  SAVAGE!  feat.小鉄&ターキー

7  GOOD TIMES ROLL

8  GRIS GRIS 〜オレンジの悪魔〜

9  DOWN BY LAW  feat.HYBRID BROTHERS

10  NO WE CAN'  Part

11  The Devil Gives...  feat.STINKY SCIZA

12  BLUES  feat.BONG BROS


Produced by M.A(BONG BROS)

Keyboard by KUGE-SUN(A SEH ONE TONES ,powerman)[TRACK 1,2,4,7,9]

尺八 by NUMABARA[TRACK 2,5,7,8,9]

篳篥 by DJ DAN(BONG BROS)[TRACK 11]

Artwork by KONE

Design by TAKUJI(月攻)



BB-059  2022  BONG BROS RECORDS  





SECOND LINE / M.A

\\\\\\\\2,500 税込   

プロデューサーM.A/ラッパーMOTO ACCE(モトアクセ)によるセカンドアルバム"SECOND LINE"の発表。

前作"ICIN"に引き続き今回もM.Aの代名詞とも言えるレコードサンプリングを基調とした音作りは、常にクールで綿密に編み込まれていて、温かい音像の中に以前より艶感や響きの豊潤さが増しているように感じた。それは機材の変化や仕上げ(ミックス・マスタリング)の違いによる所が影響している様に思うが、尺八:NUMABARA、鍵盤:KUGE-SUNの生楽器も随所に使用されていて、至極ミニマルなトラックもあれば、和楽器が入って現行の和JAZZ HIP HOPてな感じに聴こえるものもあり、今作でもアップデートされたM.Aの世界観が楽しめる。

そして取り上げるべき要素として重要なのはアルバムの構成で、インスト曲とラップ曲が交互にやって来る。情景が湧き上がって来る様なシブいインストから、ブルージーなソロ曲やBONG BROSの面々が登場して来る感じは、M.Aが監督する京都の街のサントラを聴いてるような感覚で、そういう仕掛けもM.Aというラッパー/プロデューサーの人柄が表現されていて面白かった。

それからタイトルの"SECOND LINE"にはソロ2作目だとかいくつか意味が掛かってる気がするが、音楽の世界でのセカンドラインとはアメリカ南部ルイジアナ州ニューオーリンズ(NEW ORLEANS)で産まれた、ブラスバンドを伴う演奏スタイルで、シンコペーションしたグルーヴが最高なんですが、("GRIS GRIS〜オレンジの悪魔〜"はもろにセカンドラインのブラスバンドを使用したダンストラック!)どうやらこのニューオーリンズが裏のテーマになっていて、リリックやサンプルネタに散りばめられている。何を隠そう僕はニューオーリンズのFUNK辺りからドハマりしてアラントゥーサンやDr.ジョンやらミーターズ...etc...色んなニューオーリンズのレコードをM.Aと聴かせあってきた経緯があるから正直めちゃくちゃ嬉しかった。でもなぜ南部のニューオーリンズに焦点を当てたのかを考察してみると、JAZZ発祥の街であったり、ほっこりとした音の質感にも通じるものが有るが、1番ピンと来た点はやはりシンコペーションしたビートのノリではないだろうか?ニューオーリンズのリズムには独特のシンコペーションがあって、5060年代にアメリカ南部のラジオがメキシコ湾からカリブ諸国までかろうじて届いていて、劣化した音をなんとか聞き取って我流に解釈され進化していったのがジャマイカのSKAROCK STEADYになっていったと言う逸話もある。少し脱線してしまったが、M.Aも緻密なシーケンスとシンコペーションさせたビートを用いて、プログラミング(打ち込み)なのに極めて生っぽいビートを編み出している。要するにニューオーリンズの音楽とM.Aのビートには親和性があったと言う事だと思っている。そんな遊び心とリアリズムが混在し、色んな国の音楽を煮込んで作るM.Aのガンボを是非ご賞味頂きたい。

:P.E(BONG BROS)



<Catch copy>


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!




<Liner Notes>


Text:P.E(BONG BROS)

Translation: TM


Producer M.A/ Rapper MOTO ACCE Second album “SECOND LINE” has been announced.

Following the last project “ICIN”, sound making based on record sampling symbolic to M.A remains. Which, has always been cool and precisely woven, feels as if the gloss and richness of vibe inside the warm sound scape has increased. That I think could be due to the change of equipment and difference in the finishing(mix/mastering), but live instruments Shakuhachi: NUMABARA, Keybord: KUGE-SUN are also deliberately used. Having bare minimal tracks as well as ones sounding more of a current JAPANESE JAZZ HIPHOP feel with inclusion of Japanese traditional instruments, once again bringing M.A’s updated world view with this project for enjoyment.


And the important element of the album to be noted is the structure, with instrumentals and rap songs coming one after another. Scenery inducing Shibui(subtle tastefulness, without being flashy) instrumentals to bluesy solo songs, and appearance of members from BONG BROS gives out the feel of a soundtrack for Kyoto City directed by M.A. Such maneuvers were also interesting, expressing the character of the Rapper/Producer M.A.


Also, the title “SECOND LINE” probably has meanings like the 2nd solo project and many other. But, in music, second line is a playing style born in NEW ORLEANS, LUISIANA of Southern USA with a brass band where the syncopated grooves are amazing(”GRIS GRIS ~Devil in Orange~” is a dance track with straight second line brass band!). Seems to be that this New Orleans is the hidden theme with references appearing in lyrics and sample sources throughout. To be honest, I got into it from FUNK and likes of New Orleans such as Allen Toussaint, Dr. John, The Meters, etc, showing New Orleans’ records to each other with M.A. So, I was definitely excited. Still, thinking of the reason as to why the South that is New Orleans is being the focus; it being the city of origin for JAZZ, it’s comfy sound qualities also has connections, but what struck me the most is probably the groove of syncopated beats. Rhythm of New Orleans has its original syncopations. There is a theory stating 50’s ~ 60’s American Southern radios could barely reach the Mexican gulf and the Caribbeans. So, the attempts to figure out the deteriorated sounds, interpreting it in their own style evolved into the Jamaican SKA and ROCK STEADY. Got bit sidetracked, but M.A also weaves an extremely live feeling beat despite it being a programming by use of precise sequence and syncopated beats. All in all, I believe there was a connection between New Orleans music and M.A’s beats. Such playfulness and realism co-existing, made by broiling music from various countries, would highly recommend tasting the gumbo by M.A.



image2 (1)

































































< BONG BROS RECORDS next act… > 


2023.4.29(sat)i&i@WEST HARLEM

土曜日の京都では
"i&i"
が開催されます。
WEST HARLEMが旧スピカへ
新装移転したとのことです。
18:30から22:30
22:30から6:00
二部制になりBBRより
MUKECCHOが両部とも
出演します!!

中京区先斗町三条下る
石屋町123−1ウェステリア先斗町2F


Image


































































































DJ GAJIROH NEW MIX CD
Litchee
 
<INFO>
DJ GAJIROHの新作は個人名義では初となるR&B MIX。
SLOWTEMPO HIGHの流れを汲むトラッピーなR&Bを随所に散りばめつつ
更にMELLOWにフォーカスし、HIATUS KAIYOTEの様なバンド物から
ALEX ISLEYといった本格派シンガーまでセンス良くMIXされた58分。
"Litchee"をテーマに描き下ろされたAuraによるArt Workも必見。
(text by inga)


image1































2022.8.17
SECOND LINE/M.A
発売開始!!!!



映画"イージー・ライダー"の二人組が目指したのもニューオーリンズのマルディグラだった!

RIGHT PLACE , WRONG TIME 宵待ちの木屋町 宵山の謝肉祭!  "SECOND LINE / M.A" 


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!         "SECOND LINE / M.A" 


〈TRACK LIST〉

1  C RE SCENT

2  オフダガフル

3  BASIN SWAMP

4  NOZARASHI

5  FROM A WHISPER TO A SCREAM

6  SAVAGE!  feat.小鉄&ターキー

7  GOOD TIMES ROLL

8  GRIS GRIS 〜オレンジの悪魔〜

9  DOWN BY LAW  feat.HYBRID BROTHERS

10  NO WE CAN'  Part

11  The Devil Gives...  feat.STINKY SCIZA

12  BLUES  feat.BONG BROS


Produced by M.A(BONG BROS)

Keyboard by KUGE-SUN(A SEH ONE TONES ,powerman)[TRACK 1,2,4,7,9]

尺八 by NUMABARA[TRACK 2,5,7,8,9]

篳篥 by DJ DAN(BONG BROS)[TRACK 11]

Artwork by KONE

Design by TAKUJI(月攻)



BB-059  2022  BONG BROS RECORDS  





SECOND LINE / M.A

\\\\2,500 税込   

プロデューサーM.A/ラッパーMOTO ACCE(モトアクセ)によるセカンドアルバム"SECOND LINE"の発表。

前作"ICIN"に引き続き今回もM.Aの代名詞とも言えるレコードサンプリングを基調とした音作りは、常にクールで綿密に編み込まれていて、温かい音像の中に以前より艶感や響きの豊潤さが増しているように感じた。それは機材の変化や仕上げ(ミックス・マスタリング)の違いによる所が影響している様に思うが、尺八:NUMABARA、鍵盤:KUGE-SUNの生楽器も随所に使用されていて、至極ミニマルなトラックもあれば、和楽器が入って現行の和JAZZ HIP HOPてな感じに聴こえるものもあり、今作でもアップデートされたM.Aの世界観が楽しめる。

そして取り上げるべき要素として重要なのはアルバムの構成で、インスト曲とラップ曲が交互にやって来る。情景が湧き上がって来る様なシブいインストから、ブルージーなソロ曲やBONG BROSの面々が登場して来る感じは、M.Aが監督する京都の街のサントラを聴いてるような感覚で、そういう仕掛けもM.Aというラッパー/プロデューサーの人柄が表現されていて面白かった。

それからタイトルの"SECOND LINE"にはソロ2作目だとかいくつか意味が掛かってる気がするが、音楽の世界でのセカンドラインとはアメリカ南部ルイジアナ州ニューオーリンズ(NEW ORLEANS)で産まれた、ブラスバンドを伴う演奏スタイルで、シンコペーションしたグルーヴが最高なんですが、("GRIS GRIS〜オレンジの悪魔〜"はもろにセカンドラインのブラスバンドを使用したダンストラック!)どうやらこのニューオーリンズが裏のテーマになっていて、リリックやサンプルネタに散りばめられている。何を隠そう僕はニューオーリンズのFUNK辺りからドハマりしてアラントゥーサンやDr.ジョンやらミーターズ...etc...色んなニューオーリンズのレコードをM.Aと聴かせあってきた経緯があるから正直めちゃくちゃ嬉しかった。でもなぜ南部のニューオーリンズに焦点を当てたのかを考察してみると、JAZZ発祥の街であったり、ほっこりとした音の質感にも通じるものが有るが、1番ピンと来た点はやはりシンコペーションしたビートのノリではないだろうか?ニューオーリンズのリズムには独特のシンコペーションがあって、5060年代にアメリカ南部のラジオがメキシコ湾からカリブ諸国までかろうじて届いていて、劣化した音をなんとか聞き取って我流に解釈され進化していったのがジャマイカのSKAROCK STEADYになっていったと言う逸話もある。少し脱線してしまったが、M.Aも緻密なシーケンスとシンコペーションさせたビートを用いて、プログラミング(打ち込み)なのに極めて生っぽいビートを編み出している。要するにニューオーリンズの音楽とM.Aのビートには親和性があったと言う事だと思っている。そんな遊び心とリアリズムが混在し、色んな国の音楽を煮込んで作るM.Aのガンボを是非ご賞味頂きたい。

:P.E(BONG BROS)



<Catch copy>


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!




<Liner Notes>


Text:P.E(BONG BROS)

Translation: TM


Producer M.A/ Rapper MOTO ACCE Second album “SECOND LINE” has been announced.

Following the last project “ICIN”, sound making based on record sampling symbolic to M.A remains. Which, has always been cool and precisely woven, feels as if the gloss and richness of vibe inside the warm sound scape has increased. That I think could be due to the change of equipment and difference in the finishing(mix/mastering), but live instruments Shakuhachi: NUMABARA, Keybord: KUGE-SUN are also deliberately used. Having bare minimal tracks as well as ones sounding more of a current JAPANESE JAZZ HIPHOP feel with inclusion of Japanese traditional instruments, once again bringing M.A’s updated world view with this project for enjoyment.


And the important element of the album to be noted is the structure, with instrumentals and rap songs coming one after another. Scenery inducing Shibui(subtle tastefulness, without being flashy) instrumentals to bluesy solo songs, and appearance of members from BONG BROS gives out the feel of a soundtrack for Kyoto City directed by M.A. Such maneuvers were also interesting, expressing the character of the Rapper/Producer M.A.


Also, the title “SECOND LINE” probably has meanings like the 2nd solo project and many other. But, in music, second line is a playing style born in NEW ORLEANS, LUISIANA of Southern USA with a brass band where the syncopated grooves are amazing(”GRIS GRIS ~Devil in Orange~” is a dance track with straight second line brass band!). Seems to be that this New Orleans is the hidden theme with references appearing in lyrics and sample sources throughout. To be honest, I got into it from FUNK and likes of New Orleans such as Allen Toussaint, Dr. John, The Meters, etc, showing New Orleans’ records to each other with M.A. So, I was definitely excited. Still, thinking of the reason as to why the South that is New Orleans is being the focus; it being the city of origin for JAZZ, it’s comfy sound qualities also has connections, but what struck me the most is probably the groove of syncopated beats. Rhythm of New Orleans has its original syncopations. There is a theory stating 50’s ~ 60’s American Southern radios could barely reach the Mexican gulf and the Caribbeans. So, the attempts to figure out the deteriorated sounds, interpreting it in their own style evolved into the Jamaican SKA and ROCK STEADY. Got bit sidetracked, but M.A also weaves an extremely live feeling beat despite it being a programming by use of precise sequence and syncopated beats. All in all, I believe there was a connection between New Orleans music and M.A’s beats. Such playfulness and realism co-existing, made by broiling music from various countries, would highly recommend tasting the gumbo by M.A.



image2 (1)

































































< BONG BROS RECORDS next act… > 


2023.4.29(sat)CALLED GAME 9TH ANNIVERSARY@TRIANGLE

アメ村三角公園
TRIANGLEにて
"CALLED GAME "
が開催されます。
今回は9周年ということで
二日開催です。
二日目の土曜日に
BBRよりGAJIROHが
ゲスト出演します!!

image0


































































































DJ GAJIROH NEW MIX CD
Litchee
 
<INFO>
DJ GAJIROHの新作は個人名義では初となるR&B MIX。
SLOWTEMPO HIGHの流れを汲むトラッピーなR&Bを随所に散りばめつつ
更にMELLOWにフォーカスし、HIATUS KAIYOTEの様なバンド物から
ALEX ISLEYといった本格派シンガーまでセンス良くMIXされた58分。
"Litchee"をテーマに描き下ろされたAuraによるArt Workも必見。
(text by inga)


image1































2022.8.17
SECOND LINE/M.A
発売開始!!!!



映画"イージー・ライダー"の二人組が目指したのもニューオーリンズのマルディグラだった!

RIGHT PLACE , WRONG TIME 宵待ちの木屋町 宵山の謝肉祭!  "SECOND LINE / M.A" 


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!         "SECOND LINE / M.A" 


〈TRACK LIST〉

1  C RE SCENT

2  オフダガフル

3  BASIN SWAMP

4  NOZARASHI

5  FROM A WHISPER TO A SCREAM

6  SAVAGE!  feat.小鉄&ターキー

7  GOOD TIMES ROLL

8  GRIS GRIS 〜オレンジの悪魔〜

9  DOWN BY LAW  feat.HYBRID BROTHERS

10  NO WE CAN'  Part

11  The Devil Gives...  feat.STINKY SCIZA

12  BLUES  feat.BONG BROS


Produced by M.A(BONG BROS)

Keyboard by KUGE-SUN(A SEH ONE TONES ,powerman)[TRACK 1,2,4,7,9]

尺八 by NUMABARA[TRACK 2,5,7,8,9]

篳篥 by DJ DAN(BONG BROS)[TRACK 11]

Artwork by KONE

Design by TAKUJI(月攻)



BB-059  2022  BONG BROS RECORDS  





SECOND LINE / M.A

\\\\2,500 税込   

プロデューサーM.A/ラッパーMOTO ACCE(モトアクセ)によるセカンドアルバム"SECOND LINE"の発表。

前作"ICIN"に引き続き今回もM.Aの代名詞とも言えるレコードサンプリングを基調とした音作りは、常にクールで綿密に編み込まれていて、温かい音像の中に以前より艶感や響きの豊潤さが増しているように感じた。それは機材の変化や仕上げ(ミックス・マスタリング)の違いによる所が影響している様に思うが、尺八:NUMABARA、鍵盤:KUGE-SUNの生楽器も随所に使用されていて、至極ミニマルなトラックもあれば、和楽器が入って現行の和JAZZ HIP HOPてな感じに聴こえるものもあり、今作でもアップデートされたM.Aの世界観が楽しめる。

そして取り上げるべき要素として重要なのはアルバムの構成で、インスト曲とラップ曲が交互にやって来る。情景が湧き上がって来る様なシブいインストから、ブルージーなソロ曲やBONG BROSの面々が登場して来る感じは、M.Aが監督する京都の街のサントラを聴いてるような感覚で、そういう仕掛けもM.Aというラッパー/プロデューサーの人柄が表現されていて面白かった。

それからタイトルの"SECOND LINE"にはソロ2作目だとかいくつか意味が掛かってる気がするが、音楽の世界でのセカンドラインとはアメリカ南部ルイジアナ州ニューオーリンズ(NEW ORLEANS)で産まれた、ブラスバンドを伴う演奏スタイルで、シンコペーションしたグルーヴが最高なんですが、("GRIS GRIS〜オレンジの悪魔〜"はもろにセカンドラインのブラスバンドを使用したダンストラック!)どうやらこのニューオーリンズが裏のテーマになっていて、リリックやサンプルネタに散りばめられている。何を隠そう僕はニューオーリンズのFUNK辺りからドハマりしてアラントゥーサンやDr.ジョンやらミーターズ...etc...色んなニューオーリンズのレコードをM.Aと聴かせあってきた経緯があるから正直めちゃくちゃ嬉しかった。でもなぜ南部のニューオーリンズに焦点を当てたのかを考察してみると、JAZZ発祥の街であったり、ほっこりとした音の質感にも通じるものが有るが、1番ピンと来た点はやはりシンコペーションしたビートのノリではないだろうか?ニューオーリンズのリズムには独特のシンコペーションがあって、5060年代にアメリカ南部のラジオがメキシコ湾からカリブ諸国までかろうじて届いていて、劣化した音をなんとか聞き取って我流に解釈され進化していったのがジャマイカのSKAROCK STEADYになっていったと言う逸話もある。少し脱線してしまったが、M.Aも緻密なシーケンスとシンコペーションさせたビートを用いて、プログラミング(打ち込み)なのに極めて生っぽいビートを編み出している。要するにニューオーリンズの音楽とM.Aのビートには親和性があったと言う事だと思っている。そんな遊び心とリアリズムが混在し、色んな国の音楽を煮込んで作るM.Aのガンボを是非ご賞味頂きたい。

:P.E(BONG BROS)



<Catch copy>


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!




<Liner Notes>


Text:P.E(BONG BROS)

Translation: TM


Producer M.A/ Rapper MOTO ACCE Second album “SECOND LINE” has been announced.

Following the last project “ICIN”, sound making based on record sampling symbolic to M.A remains. Which, has always been cool and precisely woven, feels as if the gloss and richness of vibe inside the warm sound scape has increased. That I think could be due to the change of equipment and difference in the finishing(mix/mastering), but live instruments Shakuhachi: NUMABARA, Keybord: KUGE-SUN are also deliberately used. Having bare minimal tracks as well as ones sounding more of a current JAPANESE JAZZ HIPHOP feel with inclusion of Japanese traditional instruments, once again bringing M.A’s updated world view with this project for enjoyment.


And the important element of the album to be noted is the structure, with instrumentals and rap songs coming one after another. Scenery inducing Shibui(subtle tastefulness, without being flashy) instrumentals to bluesy solo songs, and appearance of members from BONG BROS gives out the feel of a soundtrack for Kyoto City directed by M.A. Such maneuvers were also interesting, expressing the character of the Rapper/Producer M.A.


Also, the title “SECOND LINE” probably has meanings like the 2nd solo project and many other. But, in music, second line is a playing style born in NEW ORLEANS, LUISIANA of Southern USA with a brass band where the syncopated grooves are amazing(”GRIS GRIS ~Devil in Orange~” is a dance track with straight second line brass band!). Seems to be that this New Orleans is the hidden theme with references appearing in lyrics and sample sources throughout. To be honest, I got into it from FUNK and likes of New Orleans such as Allen Toussaint, Dr. John, The Meters, etc, showing New Orleans’ records to each other with M.A. So, I was definitely excited. Still, thinking of the reason as to why the South that is New Orleans is being the focus; it being the city of origin for JAZZ, it’s comfy sound qualities also has connections, but what struck me the most is probably the groove of syncopated beats. Rhythm of New Orleans has its original syncopations. There is a theory stating 50’s ~ 60’s American Southern radios could barely reach the Mexican gulf and the Caribbeans. So, the attempts to figure out the deteriorated sounds, interpreting it in their own style evolved into the Jamaican SKA and ROCK STEADY. Got bit sidetracked, but M.A also weaves an extremely live feeling beat despite it being a programming by use of precise sequence and syncopated beats. All in all, I believe there was a connection between New Orleans music and M.A’s beats. Such playfulness and realism co-existing, made by broiling music from various countries, would highly recommend tasting the gumbo by M.A.



image2 (1)

































































< BONG BROS RECORDS next act… > 


2023.4.15(sat)DIGGIN' OKINAWA@CLUB ASIA

東京都渋谷区の
ど真ん中にある
CLUB ASIAにて
"DIGGIN' OKINAWA"
が開催されます。
ご覧の通り強烈な面子のなか
BBRよりGAJIROHが
DJします!

IMG_0017



















































































DJ GAJIROH NEW MIX CD
Litchee
 
<INFO>
DJ GAJIROHの新作は個人名義では初となるR&B MIX。
SLOWTEMPO HIGHの流れを汲むトラッピーなR&Bを随所に散りばめつつ
更にMELLOWにフォーカスし、HIATUS KAIYOTEの様なバンド物から
ALEX ISLEYといった本格派シンガーまでセンス良くMIXされた58分。
"Litchee"をテーマに描き下ろされたAuraによるArt Workも必見。
(text by inga)


image1































2022.8.17
SECOND LINE/M.A
発売開始!!!!



映画"イージー・ライダー"の二人組が目指したのもニューオーリンズのマルディグラだった!

RIGHT PLACE , WRONG TIME 宵待ちの木屋町 宵山の謝肉祭!  "SECOND LINE / M.A" 


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!         "SECOND LINE / M.A" 


〈TRACK LIST〉

1  C RE SCENT

2  オフダガフル

3  BASIN SWAMP

4  NOZARASHI

5  FROM A WHISPER TO A SCREAM

6  SAVAGE!  feat.小鉄&ターキー

7  GOOD TIMES ROLL

8  GRIS GRIS 〜オレンジの悪魔〜

9  DOWN BY LAW  feat.HYBRID BROTHERS

10  NO WE CAN'  Part

11  The Devil Gives...  feat.STINKY SCIZA

12  BLUES  feat.BONG BROS


Produced by M.A(BONG BROS)

Keyboard by KUGE-SUN(A SEH ONE TONES ,powerman)[TRACK 1,2,4,7,9]

尺八 by NUMABARA[TRACK 2,5,7,8,9]

篳篥 by DJ DAN(BONG BROS)[TRACK 11]

Artwork by KONE

Design by TAKUJI(月攻)



BB-059  2022  BONG BROS RECORDS  





SECOND LINE / M.A

\\\\2,500 税込   

プロデューサーM.A/ラッパーMOTO ACCE(モトアクセ)によるセカンドアルバム"SECOND LINE"の発表。

前作"ICIN"に引き続き今回もM.Aの代名詞とも言えるレコードサンプリングを基調とした音作りは、常にクールで綿密に編み込まれていて、温かい音像の中に以前より艶感や響きの豊潤さが増しているように感じた。それは機材の変化や仕上げ(ミックス・マスタリング)の違いによる所が影響している様に思うが、尺八:NUMABARA、鍵盤:KUGE-SUNの生楽器も随所に使用されていて、至極ミニマルなトラックもあれば、和楽器が入って現行の和JAZZ HIP HOPてな感じに聴こえるものもあり、今作でもアップデートされたM.Aの世界観が楽しめる。

そして取り上げるべき要素として重要なのはアルバムの構成で、インスト曲とラップ曲が交互にやって来る。情景が湧き上がって来る様なシブいインストから、ブルージーなソロ曲やBONG BROSの面々が登場して来る感じは、M.Aが監督する京都の街のサントラを聴いてるような感覚で、そういう仕掛けもM.Aというラッパー/プロデューサーの人柄が表現されていて面白かった。

それからタイトルの"SECOND LINE"にはソロ2作目だとかいくつか意味が掛かってる気がするが、音楽の世界でのセカンドラインとはアメリカ南部ルイジアナ州ニューオーリンズ(NEW ORLEANS)で産まれた、ブラスバンドを伴う演奏スタイルで、シンコペーションしたグルーヴが最高なんですが、("GRIS GRIS〜オレンジの悪魔〜"はもろにセカンドラインのブラスバンドを使用したダンストラック!)どうやらこのニューオーリンズが裏のテーマになっていて、リリックやサンプルネタに散りばめられている。何を隠そう僕はニューオーリンズのFUNK辺りからドハマりしてアラントゥーサンやDr.ジョンやらミーターズ...etc...色んなニューオーリンズのレコードをM.Aと聴かせあってきた経緯があるから正直めちゃくちゃ嬉しかった。でもなぜ南部のニューオーリンズに焦点を当てたのかを考察してみると、JAZZ発祥の街であったり、ほっこりとした音の質感にも通じるものが有るが、1番ピンと来た点はやはりシンコペーションしたビートのノリではないだろうか?ニューオーリンズのリズムには独特のシンコペーションがあって、5060年代にアメリカ南部のラジオがメキシコ湾からカリブ諸国までかろうじて届いていて、劣化した音をなんとか聞き取って我流に解釈され進化していったのがジャマイカのSKAROCK STEADYになっていったと言う逸話もある。少し脱線してしまったが、M.Aも緻密なシーケンスとシンコペーションさせたビートを用いて、プログラミング(打ち込み)なのに極めて生っぽいビートを編み出している。要するにニューオーリンズの音楽とM.Aのビートには親和性があったと言う事だと思っている。そんな遊び心とリアリズムが混在し、色んな国の音楽を煮込んで作るM.Aのガンボを是非ご賞味頂きたい。

:P.E(BONG BROS)



<Catch copy>


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!




<Liner Notes>


Text:P.E(BONG BROS)

Translation: TM


Producer M.A/ Rapper MOTO ACCE Second album “SECOND LINE” has been announced.

Following the last project “ICIN”, sound making based on record sampling symbolic to M.A remains. Which, has always been cool and precisely woven, feels as if the gloss and richness of vibe inside the warm sound scape has increased. That I think could be due to the change of equipment and difference in the finishing(mix/mastering), but live instruments Shakuhachi: NUMABARA, Keybord: KUGE-SUN are also deliberately used. Having bare minimal tracks as well as ones sounding more of a current JAPANESE JAZZ HIPHOP feel with inclusion of Japanese traditional instruments, once again bringing M.A’s updated world view with this project for enjoyment.


And the important element of the album to be noted is the structure, with instrumentals and rap songs coming one after another. Scenery inducing Shibui(subtle tastefulness, without being flashy) instrumentals to bluesy solo songs, and appearance of members from BONG BROS gives out the feel of a soundtrack for Kyoto City directed by M.A. Such maneuvers were also interesting, expressing the character of the Rapper/Producer M.A.


Also, the title “SECOND LINE” probably has meanings like the 2nd solo project and many other. But, in music, second line is a playing style born in NEW ORLEANS, LUISIANA of Southern USA with a brass band where the syncopated grooves are amazing(”GRIS GRIS ~Devil in Orange~” is a dance track with straight second line brass band!). Seems to be that this New Orleans is the hidden theme with references appearing in lyrics and sample sources throughout. To be honest, I got into it from FUNK and likes of New Orleans such as Allen Toussaint, Dr. John, The Meters, etc, showing New Orleans’ records to each other with M.A. So, I was definitely excited. Still, thinking of the reason as to why the South that is New Orleans is being the focus; it being the city of origin for JAZZ, it’s comfy sound qualities also has connections, but what struck me the most is probably the groove of syncopated beats. Rhythm of New Orleans has its original syncopations. There is a theory stating 50’s ~ 60’s American Southern radios could barely reach the Mexican gulf and the Caribbeans. So, the attempts to figure out the deteriorated sounds, interpreting it in their own style evolved into the Jamaican SKA and ROCK STEADY. Got bit sidetracked, but M.A also weaves an extremely live feeling beat despite it being a programming by use of precise sequence and syncopated beats. All in all, I believe there was a connection between New Orleans music and M.A’s beats. Such playfulness and realism co-existing, made by broiling music from various countries, would highly recommend tasting the gumbo by M.A.



image2 (1)

































































< BONG BROS RECORDS next act… > 


2023.4.15(sat)GONZEME@Octave

土曜日の木屋町
Octaveにて
"GONZEME"
が開催されます。
本イベントはOctave内にて
ミニスケートランプが
設置される模様です。
BBRよりMUKECCHOが出演します!


2023.4.15(sat)
"GONZEME"
22:00-OPEN
ADM: 1,000YEN
at OCTAVE KYOTO

LIVE
TECH NINE
9loud
 nkm-Le0t0rio
U•E•G•M

DJ
MUKECCHO
DJ MAYA
DJ MENMA
Koryo
BUTTO

FOOD
口元食堂

SKATE RAMP
パーティーレース

Image
























































































DJ GAJIROH NEW MIX CD
Litchee
 
<INFO>
DJ GAJIROHの新作は個人名義では初となるR&B MIX。
SLOWTEMPO HIGHの流れを汲むトラッピーなR&Bを随所に散りばめつつ
更にMELLOWにフォーカスし、HIATUS KAIYOTEの様なバンド物から
ALEX ISLEYといった本格派シンガーまでセンス良くMIXされた58分。
"Litchee"をテーマに描き下ろされたAuraによるArt Workも必見。
(text by inga)


image1































2022.8.17
SECOND LINE/M.A
発売開始!!!!



映画"イージー・ライダー"の二人組が目指したのもニューオーリンズのマルディグラだった!

RIGHT PLACE , WRONG TIME 宵待ちの木屋町 宵山の謝肉祭!  "SECOND LINE / M.A" 


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!         "SECOND LINE / M.A" 


〈TRACK LIST〉

1  C RE SCENT

2  オフダガフル

3  BASIN SWAMP

4  NOZARASHI

5  FROM A WHISPER TO A SCREAM

6  SAVAGE!  feat.小鉄&ターキー

7  GOOD TIMES ROLL

8  GRIS GRIS 〜オレンジの悪魔〜

9  DOWN BY LAW  feat.HYBRID BROTHERS

10  NO WE CAN'  Part

11  The Devil Gives...  feat.STINKY SCIZA

12  BLUES  feat.BONG BROS


Produced by M.A(BONG BROS)

Keyboard by KUGE-SUN(A SEH ONE TONES ,powerman)[TRACK 1,2,4,7,9]

尺八 by NUMABARA[TRACK 2,5,7,8,9]

篳篥 by DJ DAN(BONG BROS)[TRACK 11]

Artwork by KONE

Design by TAKUJI(月攻)



BB-059  2022  BONG BROS RECORDS  





SECOND LINE / M.A

\\\\2,500 税込   

プロデューサーM.A/ラッパーMOTO ACCE(モトアクセ)によるセカンドアルバム"SECOND LINE"の発表。

前作"ICIN"に引き続き今回もM.Aの代名詞とも言えるレコードサンプリングを基調とした音作りは、常にクールで綿密に編み込まれていて、温かい音像の中に以前より艶感や響きの豊潤さが増しているように感じた。それは機材の変化や仕上げ(ミックス・マスタリング)の違いによる所が影響している様に思うが、尺八:NUMABARA、鍵盤:KUGE-SUNの生楽器も随所に使用されていて、至極ミニマルなトラックもあれば、和楽器が入って現行の和JAZZ HIP HOPてな感じに聴こえるものもあり、今作でもアップデートされたM.Aの世界観が楽しめる。

そして取り上げるべき要素として重要なのはアルバムの構成で、インスト曲とラップ曲が交互にやって来る。情景が湧き上がって来る様なシブいインストから、ブルージーなソロ曲やBONG BROSの面々が登場して来る感じは、M.Aが監督する京都の街のサントラを聴いてるような感覚で、そういう仕掛けもM.Aというラッパー/プロデューサーの人柄が表現されていて面白かった。

それからタイトルの"SECOND LINE"にはソロ2作目だとかいくつか意味が掛かってる気がするが、音楽の世界でのセカンドラインとはアメリカ南部ルイジアナ州ニューオーリンズ(NEW ORLEANS)で産まれた、ブラスバンドを伴う演奏スタイルで、シンコペーションしたグルーヴが最高なんですが、("GRIS GRIS〜オレンジの悪魔〜"はもろにセカンドラインのブラスバンドを使用したダンストラック!)どうやらこのニューオーリンズが裏のテーマになっていて、リリックやサンプルネタに散りばめられている。何を隠そう僕はニューオーリンズのFUNK辺りからドハマりしてアラントゥーサンやDr.ジョンやらミーターズ...etc...色んなニューオーリンズのレコードをM.Aと聴かせあってきた経緯があるから正直めちゃくちゃ嬉しかった。でもなぜ南部のニューオーリンズに焦点を当てたのかを考察してみると、JAZZ発祥の街であったり、ほっこりとした音の質感にも通じるものが有るが、1番ピンと来た点はやはりシンコペーションしたビートのノリではないだろうか?ニューオーリンズのリズムには独特のシンコペーションがあって、5060年代にアメリカ南部のラジオがメキシコ湾からカリブ諸国までかろうじて届いていて、劣化した音をなんとか聞き取って我流に解釈され進化していったのがジャマイカのSKAROCK STEADYになっていったと言う逸話もある。少し脱線してしまったが、M.Aも緻密なシーケンスとシンコペーションさせたビートを用いて、プログラミング(打ち込み)なのに極めて生っぽいビートを編み出している。要するにニューオーリンズの音楽とM.Aのビートには親和性があったと言う事だと思っている。そんな遊び心とリアリズムが混在し、色んな国の音楽を煮込んで作るM.Aのガンボを是非ご賞味頂きたい。

:P.E(BONG BROS)



<Catch copy>


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!




<Liner Notes>


Text:P.E(BONG BROS)

Translation: TM


Producer M.A/ Rapper MOTO ACCE Second album “SECOND LINE” has been announced.

Following the last project “ICIN”, sound making based on record sampling symbolic to M.A remains. Which, has always been cool and precisely woven, feels as if the gloss and richness of vibe inside the warm sound scape has increased. That I think could be due to the change of equipment and difference in the finishing(mix/mastering), but live instruments Shakuhachi: NUMABARA, Keybord: KUGE-SUN are also deliberately used. Having bare minimal tracks as well as ones sounding more of a current JAPANESE JAZZ HIPHOP feel with inclusion of Japanese traditional instruments, once again bringing M.A’s updated world view with this project for enjoyment.


And the important element of the album to be noted is the structure, with instrumentals and rap songs coming one after another. Scenery inducing Shibui(subtle tastefulness, without being flashy) instrumentals to bluesy solo songs, and appearance of members from BONG BROS gives out the feel of a soundtrack for Kyoto City directed by M.A. Such maneuvers were also interesting, expressing the character of the Rapper/Producer M.A.


Also, the title “SECOND LINE” probably has meanings like the 2nd solo project and many other. But, in music, second line is a playing style born in NEW ORLEANS, LUISIANA of Southern USA with a brass band where the syncopated grooves are amazing(”GRIS GRIS ~Devil in Orange~” is a dance track with straight second line brass band!). Seems to be that this New Orleans is the hidden theme with references appearing in lyrics and sample sources throughout. To be honest, I got into it from FUNK and likes of New Orleans such as Allen Toussaint, Dr. John, The Meters, etc, showing New Orleans’ records to each other with M.A. So, I was definitely excited. Still, thinking of the reason as to why the South that is New Orleans is being the focus; it being the city of origin for JAZZ, it’s comfy sound qualities also has connections, but what struck me the most is probably the groove of syncopated beats. Rhythm of New Orleans has its original syncopations. There is a theory stating 50’s ~ 60’s American Southern radios could barely reach the Mexican gulf and the Caribbeans. So, the attempts to figure out the deteriorated sounds, interpreting it in their own style evolved into the Jamaican SKA and ROCK STEADY. Got bit sidetracked, but M.A also weaves an extremely live feeling beat despite it being a programming by use of precise sequence and syncopated beats. All in all, I believe there was a connection between New Orleans music and M.A’s beats. Such playfulness and realism co-existing, made by broiling music from various countries, would highly recommend tasting the gumbo by M.A.



image2 (1)

































































< BONG BROS RECORDS next act… > 


2023.4.7(fri)DIALOGUE RADIO@ISANDLA

南堀江ISANDLAにて
DIALOGUE RADIO
久々に行われます。
今回は20:30から23:30頃までの
催しになるそうです。


dialogueradio























































































DJ GAJIROH NEW MIX CD
Litchee
 
<INFO>
DJ GAJIROHの新作は個人名義では初となるR&B MIX。
SLOWTEMPO HIGHの流れを汲むトラッピーなR&Bを随所に散りばめつつ
更にMELLOWにフォーカスし、HIATUS KAIYOTEの様なバンド物から
ALEX ISLEYといった本格派シンガーまでセンス良くMIXされた58分。
"Litchee"をテーマに描き下ろされたAuraによるArt Workも必見。
(text by inga)


image1































2022.8.17
SECOND LINE/M.A
発売開始!!!!



映画"イージー・ライダー"の二人組が目指したのもニューオーリンズのマルディグラだった!

RIGHT PLACE , WRONG TIME 宵待ちの木屋町 宵山の謝肉祭!  "SECOND LINE / M.A" 


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!         "SECOND LINE / M.A" 


〈TRACK LIST〉

1  C RE SCENT

2  オフダガフル

3  BASIN SWAMP

4  NOZARASHI

5  FROM A WHISPER TO A SCREAM

6  SAVAGE!  feat.小鉄&ターキー

7  GOOD TIMES ROLL

8  GRIS GRIS 〜オレンジの悪魔〜

9  DOWN BY LAW  feat.HYBRID BROTHERS

10  NO WE CAN'  Part

11  The Devil Gives...  feat.STINKY SCIZA

12  BLUES  feat.BONG BROS


Produced by M.A(BONG BROS)

Keyboard by KUGE-SUN(A SEH ONE TONES ,powerman)[TRACK 1,2,4,7,9]

尺八 by NUMABARA[TRACK 2,5,7,8,9]

篳篥 by DJ DAN(BONG BROS)[TRACK 11]

Artwork by KONE

Design by TAKUJI(月攻)



BB-059  2022  BONG BROS RECORDS  





SECOND LINE / M.A

\\\\2,500 税込   

プロデューサーM.A/ラッパーMOTO ACCE(モトアクセ)によるセカンドアルバム"SECOND LINE"の発表。

前作"ICIN"に引き続き今回もM.Aの代名詞とも言えるレコードサンプリングを基調とした音作りは、常にクールで綿密に編み込まれていて、温かい音像の中に以前より艶感や響きの豊潤さが増しているように感じた。それは機材の変化や仕上げ(ミックス・マスタリング)の違いによる所が影響している様に思うが、尺八:NUMABARA、鍵盤:KUGE-SUNの生楽器も随所に使用されていて、至極ミニマルなトラックもあれば、和楽器が入って現行の和JAZZ HIP HOPてな感じに聴こえるものもあり、今作でもアップデートされたM.Aの世界観が楽しめる。

そして取り上げるべき要素として重要なのはアルバムの構成で、インスト曲とラップ曲が交互にやって来る。情景が湧き上がって来る様なシブいインストから、ブルージーなソロ曲やBONG BROSの面々が登場して来る感じは、M.Aが監督する京都の街のサントラを聴いてるような感覚で、そういう仕掛けもM.Aというラッパー/プロデューサーの人柄が表現されていて面白かった。

それからタイトルの"SECOND LINE"にはソロ2作目だとかいくつか意味が掛かってる気がするが、音楽の世界でのセカンドラインとはアメリカ南部ルイジアナ州ニューオーリンズ(NEW ORLEANS)で産まれた、ブラスバンドを伴う演奏スタイルで、シンコペーションしたグルーヴが最高なんですが、("GRIS GRIS〜オレンジの悪魔〜"はもろにセカンドラインのブラスバンドを使用したダンストラック!)どうやらこのニューオーリンズが裏のテーマになっていて、リリックやサンプルネタに散りばめられている。何を隠そう僕はニューオーリンズのFUNK辺りからドハマりしてアラントゥーサンやDr.ジョンやらミーターズ...etc...色んなニューオーリンズのレコードをM.Aと聴かせあってきた経緯があるから正直めちゃくちゃ嬉しかった。でもなぜ南部のニューオーリンズに焦点を当てたのかを考察してみると、JAZZ発祥の街であったり、ほっこりとした音の質感にも通じるものが有るが、1番ピンと来た点はやはりシンコペーションしたビートのノリではないだろうか?ニューオーリンズのリズムには独特のシンコペーションがあって、5060年代にアメリカ南部のラジオがメキシコ湾からカリブ諸国までかろうじて届いていて、劣化した音をなんとか聞き取って我流に解釈され進化していったのがジャマイカのSKAROCK STEADYになっていったと言う逸話もある。少し脱線してしまったが、M.Aも緻密なシーケンスとシンコペーションさせたビートを用いて、プログラミング(打ち込み)なのに極めて生っぽいビートを編み出している。要するにニューオーリンズの音楽とM.Aのビートには親和性があったと言う事だと思っている。そんな遊び心とリアリズムが混在し、色んな国の音楽を煮込んで作るM.Aのガンボを是非ご賞味頂きたい。

:P.E(BONG BROS)



<Catch copy>


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!




<Liner Notes>


Text:P.E(BONG BROS)

Translation: TM


Producer M.A/ Rapper MOTO ACCE Second album “SECOND LINE” has been announced.

Following the last project “ICIN”, sound making based on record sampling symbolic to M.A remains. Which, has always been cool and precisely woven, feels as if the gloss and richness of vibe inside the warm sound scape has increased. That I think could be due to the change of equipment and difference in the finishing(mix/mastering), but live instruments Shakuhachi: NUMABARA, Keybord: KUGE-SUN are also deliberately used. Having bare minimal tracks as well as ones sounding more of a current JAPANESE JAZZ HIPHOP feel with inclusion of Japanese traditional instruments, once again bringing M.A’s updated world view with this project for enjoyment.


And the important element of the album to be noted is the structure, with instrumentals and rap songs coming one after another. Scenery inducing Shibui(subtle tastefulness, without being flashy) instrumentals to bluesy solo songs, and appearance of members from BONG BROS gives out the feel of a soundtrack for Kyoto City directed by M.A. Such maneuvers were also interesting, expressing the character of the Rapper/Producer M.A.


Also, the title “SECOND LINE” probably has meanings like the 2nd solo project and many other. But, in music, second line is a playing style born in NEW ORLEANS, LUISIANA of Southern USA with a brass band where the syncopated grooves are amazing(”GRIS GRIS ~Devil in Orange~” is a dance track with straight second line brass band!). Seems to be that this New Orleans is the hidden theme with references appearing in lyrics and sample sources throughout. To be honest, I got into it from FUNK and likes of New Orleans such as Allen Toussaint, Dr. John, The Meters, etc, showing New Orleans’ records to each other with M.A. So, I was definitely excited. Still, thinking of the reason as to why the South that is New Orleans is being the focus; it being the city of origin for JAZZ, it’s comfy sound qualities also has connections, but what struck me the most is probably the groove of syncopated beats. Rhythm of New Orleans has its original syncopations. There is a theory stating 50’s ~ 60’s American Southern radios could barely reach the Mexican gulf and the Caribbeans. So, the attempts to figure out the deteriorated sounds, interpreting it in their own style evolved into the Jamaican SKA and ROCK STEADY. Got bit sidetracked, but M.A also weaves an extremely live feeling beat despite it being a programming by use of precise sequence and syncopated beats. All in all, I believe there was a connection between New Orleans music and M.A’s beats. Such playfulness and realism co-existing, made by broiling music from various countries, would highly recommend tasting the gumbo by M.A.



image2 (1)

































































< BONG BROS RECORDS next act… > 


2023.4.1(sat)TAKUJI exhibition@BENCH

STINKY SCIZAやBORN FREE等の
デザインをしたTAKUJI。
彼の個展が
二条河原町東入るにある
セレクトショップBENCH
にて開催されます。
初日の夕方頃BBRより
P.EがDJします!

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DJ GAJIROH NEW MIX CD
Litchee
 
<INFO>
DJ GAJIROHの新作は個人名義では初となるR&B MIX。
SLOWTEMPO HIGHの流れを汲むトラッピーなR&Bを随所に散りばめつつ
更にMELLOWにフォーカスし、HIATUS KAIYOTEの様なバンド物から
ALEX ISLEYといった本格派シンガーまでセンス良くMIXされた58分。
"Litchee"をテーマに描き下ろされたAuraによるArt Workも必見。
(text by inga)


image1































2022.8.17
SECOND LINE/M.A
発売開始!!!!



映画"イージー・ライダー"の二人組が目指したのもニューオーリンズのマルディグラだった!

RIGHT PLACE , WRONG TIME 宵待ちの木屋町 宵山の謝肉祭!  "SECOND LINE / M.A" 


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!         "SECOND LINE / M.A" 


〈TRACK LIST〉

1  C RE SCENT

2  オフダガフル

3  BASIN SWAMP

4  NOZARASHI

5  FROM A WHISPER TO A SCREAM

6  SAVAGE!  feat.小鉄&ターキー

7  GOOD TIMES ROLL

8  GRIS GRIS 〜オレンジの悪魔〜

9  DOWN BY LAW  feat.HYBRID BROTHERS

10  NO WE CAN'  Part

11  The Devil Gives...  feat.STINKY SCIZA

12  BLUES  feat.BONG BROS


Produced by M.A(BONG BROS)

Keyboard by KUGE-SUN(A SEH ONE TONES ,powerman)[TRACK 1,2,4,7,9]

尺八 by NUMABARA[TRACK 2,5,7,8,9]

篳篥 by DJ DAN(BONG BROS)[TRACK 11]

Artwork by KONE

Design by TAKUJI(月攻)



BB-059  2022  BONG BROS RECORDS  





SECOND LINE / M.A

\\\\2,500 税込   

プロデューサーM.A/ラッパーMOTO ACCE(モトアクセ)によるセカンドアルバム"SECOND LINE"の発表。

前作"ICIN"に引き続き今回もM.Aの代名詞とも言えるレコードサンプリングを基調とした音作りは、常にクールで綿密に編み込まれていて、温かい音像の中に以前より艶感や響きの豊潤さが増しているように感じた。それは機材の変化や仕上げ(ミックス・マスタリング)の違いによる所が影響している様に思うが、尺八:NUMABARA、鍵盤:KUGE-SUNの生楽器も随所に使用されていて、至極ミニマルなトラックもあれば、和楽器が入って現行の和JAZZ HIP HOPてな感じに聴こえるものもあり、今作でもアップデートされたM.Aの世界観が楽しめる。

そして取り上げるべき要素として重要なのはアルバムの構成で、インスト曲とラップ曲が交互にやって来る。情景が湧き上がって来る様なシブいインストから、ブルージーなソロ曲やBONG BROSの面々が登場して来る感じは、M.Aが監督する京都の街のサントラを聴いてるような感覚で、そういう仕掛けもM.Aというラッパー/プロデューサーの人柄が表現されていて面白かった。

それからタイトルの"SECOND LINE"にはソロ2作目だとかいくつか意味が掛かってる気がするが、音楽の世界でのセカンドラインとはアメリカ南部ルイジアナ州ニューオーリンズ(NEW ORLEANS)で産まれた、ブラスバンドを伴う演奏スタイルで、シンコペーションしたグルーヴが最高なんですが、("GRIS GRIS〜オレンジの悪魔〜"はもろにセカンドラインのブラスバンドを使用したダンストラック!)どうやらこのニューオーリンズが裏のテーマになっていて、リリックやサンプルネタに散りばめられている。何を隠そう僕はニューオーリンズのFUNK辺りからドハマりしてアラントゥーサンやDr.ジョンやらミーターズ...etc...色んなニューオーリンズのレコードをM.Aと聴かせあってきた経緯があるから正直めちゃくちゃ嬉しかった。でもなぜ南部のニューオーリンズに焦点を当てたのかを考察してみると、JAZZ発祥の街であったり、ほっこりとした音の質感にも通じるものが有るが、1番ピンと来た点はやはりシンコペーションしたビートのノリではないだろうか?ニューオーリンズのリズムには独特のシンコペーションがあって、5060年代にアメリカ南部のラジオがメキシコ湾からカリブ諸国までかろうじて届いていて、劣化した音をなんとか聞き取って我流に解釈され進化していったのがジャマイカのSKAROCK STEADYになっていったと言う逸話もある。少し脱線してしまったが、M.Aも緻密なシーケンスとシンコペーションさせたビートを用いて、プログラミング(打ち込み)なのに極めて生っぽいビートを編み出している。要するにニューオーリンズの音楽とM.Aのビートには親和性があったと言う事だと思っている。そんな遊び心とリアリズムが混在し、色んな国の音楽を煮込んで作るM.Aのガンボを是非ご賞味頂きたい。

:P.E(BONG BROS)



<Catch copy>


Duo from the movie “Easy Rider” were also heading to Mardi Gras in New Orleans!!


RIGHT PLACE, WRONG TIME, dusk awaiting Kiyamachi, carnival of Yoiyama!




<Liner Notes>


Text:P.E(BONG BROS)

Translation: TM


Producer M.A/ Rapper MOTO ACCE Second album “SECOND LINE” has been announced.

Following the last project “ICIN”, sound making based on record sampling symbolic to M.A remains. Which, has always been cool and precisely woven, feels as if the gloss and richness of vibe inside the warm sound scape has increased. That I think could be due to the change of equipment and difference in the finishing(mix/mastering), but live instruments Shakuhachi: NUMABARA, Keybord: KUGE-SUN are also deliberately used. Having bare minimal tracks as well as ones sounding more of a current JAPANESE JAZZ HIPHOP feel with inclusion of Japanese traditional instruments, once again bringing M.A’s updated world view with this project for enjoyment.


And the important element of the album to be noted is the structure, with instrumentals and rap songs coming one after another. Scenery inducing Shibui(subtle tastefulness, without being flashy) instrumentals to bluesy solo songs, and appearance of members from BONG BROS gives out the feel of a soundtrack for Kyoto City directed by M.A. Such maneuvers were also interesting, expressing the character of the Rapper/Producer M.A.


Also, the title “SECOND LINE” probably has meanings like the 2nd solo project and many other. But, in music, second line is a playing style born in NEW ORLEANS, LUISIANA of Southern USA with a brass band where the syncopated grooves are amazing(”GRIS GRIS ~Devil in Orange~” is a dance track with straight second line brass band!). Seems to be that this New Orleans is the hidden theme with references appearing in lyrics and sample sources throughout. To be honest, I got into it from FUNK and likes of New Orleans such as Allen Toussaint, Dr. John, The Meters, etc, showing New Orleans’ records to each other with M.A. So, I was definitely excited. Still, thinking of the reason as to why the South that is New Orleans is being the focus; it being the city of origin for JAZZ, it’s comfy sound qualities also has connections, but what struck me the most is probably the groove of syncopated beats. Rhythm of New Orleans has its original syncopations. There is a theory stating 50’s ~ 60’s American Southern radios could barely reach the Mexican gulf and the Caribbeans. So, the attempts to figure out the deteriorated sounds, interpreting it in their own style evolved into the Jamaican SKA and ROCK STEADY. Got bit sidetracked, but M.A also weaves an extremely live feeling beat despite it being a programming by use of precise sequence and syncopated beats. All in all, I believe there was a connection between New Orleans music and M.A’s beats. Such playfulness and realism co-existing, made by broiling music from various countries, would highly recommend tasting the gumbo by M.A.



image2 (1)

































































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