ポール・グレアム「Arcの設計にご協力を」を翻訳しました。原題は Help Us Design Arc で、原文はココです。英語に強い皆様、アドバイスをよろしくお願いいたします。なお翻訳にあたり、id:ttamo様のアドバイスをいただいております。いつもありがとうございます!!

Arcの設計にご協力を
Help Us Design Arc

「X言語を調べるべきだ。すごくクールな特徴がある」というメールがしょっちゅう来る。
We often get mail saying: you should take a look at Language X; it has some really cool features.

そのアイデアが新しく凄いアイデアなら、何であれArcに取り入れる(さらに拡張する)つもりだが、私たちはすべての言語を学ぶわけにはいかない。
We're ready to embrace (and extend) any great new ideas that are out there, but there are just too many languages for us to learn them all.

だから助けてほしい。ある言語の中心となる特徴に凄いものがあるなら、Arc Forumに投稿して説明してほしい。ついでに可能なら、同じことをArcで書くとより煩雑にならざるを得ないと思われるコードもつけて欲しい。
That's where you can help. If some other language has a core language feature that impresses you, make a post describing it on the Arc Forum, along with, if applicable, the presumably kludgier code you'd have to write in Arc to do the same thing.