ポール・グレアムが「The Setup」に答えたインタビューを翻訳してみました。原文はココです。なお翻訳にあたり、amicus_aganes様のアドバイスをいただいております。ありがとうございます!!


ポール・グレアム「The Setupのインタビュー」

2009年5月14日
Mar 14, 2009

ポール・グレアム
Paul Graham

YCombinator代表、Arc言語の開発者
Head of YCombinator, creator of the Arc language

お名前とお仕事を
Who are you and what do you do?

ポール・グレアムです。エッセイを書いてますY Combinatorでベンチャーに資金の提供とアドバイスをしており、新たなLispの方言であるArcという言語を作っています。またArcで書いたHacker Newsというサイトの管理者でもあります。
Paul Graham. I write essays, work for Y Combinator funding and advising startups, work on a new Lisp dialect called Arc, and administer a site called Hacker News, which is written in it.


ハードウェアは何をお使いですか?
What hardware are you using?

実際に目の前にあるのはMacBook Airと、23インチのCinema HDディスプレーですね。西海岸には、FreeBSDのサーバもありますが、すぐに撤去する予定です。
What I actually sit in front of is a MacBook Air and a 23" Cinema HD display. I also have a server running FreeBSD on the east coast, but that's going away soon.

それではソフトウェアは?
And what software?

私は驚くほどクライアントソフトを使いません。私が自分のMacで実際に使っているのは、FirefoxTerminalだけです。普段はUnixのユーティリティ(エディタにはvi)を使っています。プログラミングにはMzSchemeで走るArcを使っています。ファイルの同期にはDropboxを使っています。オンラインでは、GmailGoogle CalendarEtherpadSnipshotPicwing、そして信じてくれないかもしれませんが、サイト管理にはYahoo Storeを使っています。
I use surprisingly little client software. All I really use on my Mac is Firefox and Terminal. I use the usual Unix utilities (vi for editing). I use Arc for programming, which in turn runs on top of MzScheme. I use Dropbox for syncing. Online I use Gmail, Google Calendar, Etherpad, Snipshot, Picwing, and, believe it or not, Yahoo Store for managing my site.


理想の組み合わせは何でしょう?
What would be your dream setup?

Macbook Airの半分のサイズがあれば、欲しくなるでしょうね。なぜアップルがMacbook AirとiPhoneの中間を作らないのかわかりません。そしてもちろん、無限大のメモリと無限に速いCPUが欲しいです。
I'd like it if the Air was about half the size. I don't know why Apple won't make something in between the Air and an iPhone. And of course I'd like to have infinite amounts of memory and an infinitely fast CPU.

HDのディスプレーがもっと大きく、ずっと軽く、大きなタコ足ケーブルがないといいですね。そうなったら私は、もっと持ち歩き、いろんな場所で仕事をしたくなると思います。
I'd like it if the HD display was bigger and much lighter and didn't have such a massive octopus of cables attached to it. Then I'd be inclined to move it around more and work in different places.