4 us







日本語と英語でMai-Kの話題を更新中。世界中のファンと交流していきたいです♪Let's support Mai-K by everyone in the world!! I write articles both in Japanese and English.

麻衣ちゃんの一秒、私の一秒。/"What one second means to Mai-K"

<English article will come up after Japanese article>

予告通り、新曲の発売日にDiary更新してくれましたね〜vv
MV、もちろん見ました!!FC会報には「キュートな曲とは対照的にシックな感じをイメージした」とありますが、実際に見るとその感じがよくわかります!
あんな可愛い曲なのにMVはグレー系の色合い中心で、車から降りた麻衣さんがバンドに加わってCOOLに歌い上げるという、映像だけ見たらストイックなハードロックチューンのMVかと思っちゃいますよぉ!Σ(●∀●)
そのギャップのイメージ作りが、麻衣さんのチームはうまいなと感じました!素材の一つ一つがぶっ飛んでて、なんかのアワードにノミネートされる・・・みたいな作品じゃないかもしれないけど、MVというのは何より曲の世界を効果的に引き出すのが一番。賞も予算も、あまり関係ないですよね。
その意味で、今回のMV大好きです!!(≧▽≦)

さて、予告されていた「私が考える一秒」という奥の深そうなテーマ。
そうですね・・・音楽を良く聴く私にとっては、一秒の単位と曲を聴いてる時のカウントが重なります。特にリズムに拘りがあるからかもしれませんね。
あと映画も好きなので、よくカチンコに書かれる分と秒に敏感になってますね〜。フィルムの中に映る演技や風景が、秒刻みで変化する課程にすごく注目しちゃいます。
でも麻衣さんが書かれてる心臓の鼓動ももちろん生物として共感できます!!

そして「一秒の間にどれだけのことが起きているか」をしっかり調べてくださったあたり、やはり大卒のアーティストは違うな〜と感動してしまいましたうちも今短大生なので、論文を書く時麻衣さんを思い出して、意味のあるものを書けるようになりたいです!
人が93mlの空気(酸素)を吸うということは、同じくらいの量の二酸化炭素も出してるわけですよね。そして近現代は+αでさまざまな工業的CO2も・・・。
そのせいで5100平方mの天然林が一秒ごとに消えている・・・これまで以上に環境問題に対して真剣になってしまう事実ですね。
環境問題以外についてもそうですが、今この一秒の間に世界中の人々は何をしているのか、はたまた宇宙ではどんなことが起こっているのか、と考えると、自分の視野が広がるかんじがします。
たとえば、自分がなにか失敗をしてしまった時があったとして、その瞬間地球の裏側ではもっと取り返しのつかない事態に陥っている人がいるかもしれないし、逆に大成功している人もいるかもしれない、死にゆく人だって・・・と考えることができますよね。
それから今、哲学の講義で宇宙の時間感覚について教わっているんですが、宇宙規模で考えれば私達のこの地球での数百万年の営みは、百年千年が一秒になっている、というようなことを知りました。
今自分を取り囲んでいる時間の感覚も、数十キロ離れた国に行けばもう変わってしまうだろうし、ましてや宇宙に出ればとてもちっぽけなものになってしまうでしょう。
こうやって時間の感覚・一秒に対する見方ひとつとっても、自らの生きるスケールをどれだけ自覚しているか再考してみたくなりますね。

でも、麻衣さんの仰る通り「一秒ごとに感謝する気持ち」はとても大切だと思います!!一秒ごとに思うくらい、身体にも心にもポリシーを浸透させるということが。

引用してくださった本も、今度図書館で探して読んでみますね!改めて哲学や、環境問題に関して考える機会を持ちたいと思うので。

新曲にも絡んだ、考えさせてくれる記事を書いてくださりありがとうございました!!これからも麻衣さんならではの素敵な記事(おもしろい記事も!^^)楽しみにしています♪♪


最後に、新曲ムードに乗って久々にデザインをリニューアルしました!!トップ画はらんどさんからいただいたものを色味を変えて使用しています♪Thankful!!
新曲のピンキッシュでカワイイかんじを再現してみました。いかがでしょう?v

□■□■□■□■□□■□■□■□■□□■□■□■□■□

Mai.K Diary was updated on July 9th (the date of new song released) as she notified.

At first, Mai-K talks about new song's MV which is recorded in special DVD with limited EP.
I've seen it for many times. This MV portrays new song's message very simply.
Its coloring isn't so cute. It mainly colored with gray and white. That colors express this song's stoic message.
Mai-K in this video makes it cute. Even in the video, Mai-K MAGIC still exists!!!
Some people say this MV is cheap, but I think this is good MV because it suits with the song.

After that, she talks her thought for "What one second means to her".
Her answer is "Heartbeat, and the time to feel my life is real".
She quotes the data from the book "GLOBAL CHANGE in ONE SECOND", just like the thesis in university. She was actually in Ritsumeikan Univ.
According to it,

In one second, we breathe 93ml volume of air, the earth moves 29.8km around the sun, 5100 m2 (same as the area of 20 tennis courts) area of forests disappear, the biggest supermarket sells 930 hundred yen (maybe 9000 dollars?? I don't know the price) in the world. In four seconds, one human dies from starving, and 2.4 people are born.


Such many things happen only in one second!! It's surprising.
I got more environmental awareness by reading forest's fact.
And I realized my living world is still small. For example, when I made some mistake, some other person in the world may do same thing. On the other side, another person may succeed.
That's very interesting to me. World is such huge!!
And when we extend our vision from the earth to the universe, things get more spectacular.
"One second" in the outer space is just as our hundred or thousand years!!
How small things we are!!
It's important to think about our vision to our living world.
We can know such thing by knowing about only one second. That's interesting and philosophical.
I'm studying philosophy in college, so i want to learn more about "one second".

She concludes the article with following sentence.

"Thank everything in every second."


By the way, my thought for "one second" is...
first, it's the time for music♪ Music must need time, every second. It includes melody and rhythm. It's very precious to me.
Second, it's the time for movie. In every second, actors move and talk, the sight in the story also moves. It's wonderful time for me. :)


一秒ごとに Love for you


1秒の世界 GLOBAL CHANGE in ONE SECOND

一秒ごとに Love for you!!

一秒ごとにLove for you(初回限定盤)(DVD付)


<English article will come up after Japanese article>

フラゲしましたぁーーっ!!(≧▽≦)
表題曲・カップリングともども随分前からフルで聴きまくってましたが(笑)、やはりファンにとってCDを真っ先に買うというのは特別な意味があるんですよねvv
それに音質だってネットのストリーミングなんかとは雲泥の差!!
以下、つなビィに書いたフラゲ報告を加筆しつつ書きます。

今日は朝からしとしと嫌な雨が降ってましたが、午後には雨も止んで(麻衣ちゃんパワー?v)、無事ニューシングルフラゲできましたですvv
予約してたTSUTAYA、通常盤は仕入れないって言ってたのに、いざ行ったら2麻衣とも準備してくれてた!!すごい、ファン心理わかってくれてるんだね・・・v
今回ジャケだけならともかく、特典のFLASH待受も初回・通常で違うからどうしても両方欲しかったのよ〜(o・v・o)
そしたら無事2麻衣買えて・・・すべて近所のTSUTAYAのおかげです!!ありがとう!!
実家に帰ってる時以外はこれからも贔屓にしようと思います(^^♪

あとこの曲の譜面が載ってるゲッカヨも、ギター弾きとしてゲットしておきました。
コード進行、DとAがあるのはなんとなく感づいてたけど、あとは全然違いましたわ(^_^;)難易度としては初中級くらい??うちは分数コードだけちょっと見ましたが、あとはすぐ弾けました♪(コードチェンジ少なめだしね!)
しかしゲッカヨ、ギター始めた人には邦楽のバイブルですね!!こうやって新譜の楽譜を載せてくれるのはもちろんだけど、初心者向けのやさしいコラムや別アレンジ、コード表まであるんだからもはや崇拝モノ。
特に、主な分数コードのダイヤグラムと弦の詳しい張り替え方が載ってたのには涙モノでした。
毎月かはわかりませんが、今月みたいに好きな有名邦アーティストの新曲が出たら忘れず買って、コード検証&ギターの勉強をしようと思います(´∀`*)
あ、ゆかりさん!BREAKERZのインタビューと譜面も載ってたのでぜひ買いましょうvv笑

さて、ニューシングルですが。
キュートでクールな夏ソングだけに、ジャケもお洒落で凝ってましたvV
表ジャケは前々から知ってたわけですが、紙質がちょっと高級なコースターみたいですてきでした!
歌詞ページも、色遣いがザ・夏!!ってかんじです(笑)
通常盤は麻衣ちゃんらしい青を基調としたクールな色遣いなんですが、初回盤はCD盤面にあしらわれているハイビスカスのピンク色が全面に出ていてとってもラブリーですvv特に♀ファンはときめくこと必至なので早めにゲットしましょう!!(´∀`*)
FLASH待受もさっそく2タイプDLしました。初回のほうが麻衣ちゃんのジャケアウトテイク写真で、通常のほうが麻衣ちゃん直筆イラストでしたvどっちもとっても可愛くて、女友達に配りたいくらいです!!笑
イラストなんてキュン死にしそうでしたvV←
キュートといえば、先ほどスペシャルページで配布が始まったブログパーツも激カワですねiPod聴いてスイカ食べるピンクの麻衣ちゃん・・・昔は黒とか青なイメージの人だったのに、今じゃとってもラブリーvVクリックするとニューシングルの情報とスイカ麻衣ちゃんが飛び出すのも粋だね!
ここにはさっそく←貼りましたvファンはみんな貼ろうこれ!!笑

曲のほうは、麻衣ちゃんが本日のDiaryでセルフライナーとして存分に語ってくれてますが、主題だという「熱意を持つ事」というのは、一見ポップでキュートなこのラブソングの中に巧みに織り込んでるな〜と思いました。「もう時間を無駄にしない 感じたもの うそじゃないはず 精一杯 覚悟して」という一節にそれをひしひしと感じて、単にカワイイだけじゃない麻衣ちゃん特有のカッコ可愛さに溢れているのが胸を打ちます。
音は麻衣ちゃんの言っている通り開放感ある夏らしいものですが、その歌詞世界は意外と硬派というか、「ONE LIFE」期にも通じる強い意志がありますよね・・・
アメリカのポップアーティストが歌っているような、完全な生音ではないロックサウンドも私には心地よかったです♪♪ビリリと(?)入っている「いかにもCybersound!」な電子音も、麻衣ちゃんの可愛いのに力強いコーラスも絶妙で、くせになりますvv「O-e-O」も「Yeeahh!!!」も大好きですよ♪
「Yeeahh!!」にはすごく力が入ったみたいですね(笑)すごく良いと思います!ライブでもパワフルに披露してほしい曲だな〜(≧▽≦)
この新曲を聴いて、今まで以上にライブが待ちきれなくなりました!!もう完璧に歌えるので(えへへv)、一緒に歌って盛り上がれる日が楽しみです♪

明日(ほんとはもう今日だけど)のDiaryのテーマは「私が考える一秒」ですか〜。すごく深い話が聞けそうな予感
楽しみにしてますね!!

夏はゴーヤに豚肉にスイカ・・・ほんとに夏ってかんじですね(*´艸`*)☆
うちは環境的にあまり食べれてないんですが、それでも今のところ学校以外では冷房を浴びていませんよ〜!!寒がりだってこともあるんですが、ちゃんとE〜COになれるように意識してます

「ずっと...」は某所で前聴いた時に思いましたが、もうイントロが最っ高に大好きです!!!vv
岡本さんの曲って「Juliet」といい、フレンチポップスっぽいお洒落な雰囲気が漂ってるから好きです
歌詞は「幸せの形は それぞれ違う 大切にと...」というところが、実感が込もってる感じがして好きですvv
なんとなく、夏ながらも微妙な天気の下、海で待っている彼に逢いに行く女の子の歌ってイメージが沸きました☆
ロマンティックでいいな〜vV(´∀`*)
岡本曲はロマンティックでストーリー性ある詞が書きやすいみたいで!クレジットが出た時から抱いていた期待が見事に叶えられた気分です♪♪
こんないい曲がずっとストックされていた(スペシャルページのライナーより)なんて、他のストック曲にも期待しちゃうじゃあないですか!!(^^)v
表題曲に負けないくらい、いやそれ以上かも、たくさん聴いていくと思います♪♪♪

最後に、Diaryで麻衣ちゃんが写ってる写真の場所ですが、アオさんによるとNY・ソーホーにあるユニクロなんだそうです!!w(゜o゜)w
びっくりしたけど、もしかして3年前NYに行った時に撮ってたやつかな?遠目に見える麻衣ちゃんの雰囲気がなんとなくそんな感じするんですよね・・・♪
しかし、NYの店にコナンの絵があるだなんて・・・ジャパニメーションの人気の高さが窺えますね。
しかもその写真を今回のタイミングで使う麻衣ちゃんサイドのセンスもナイス!!


゜゚*☆*☆*゚ ゜゚*☆゜゚*☆*☆*゚ ゜゚*☆゜゚*☆*☆*゚ ゜゚*☆

後日、もうちょっと冷静に聴き込んでから本館にも新曲記事を書く予定です♪Mai-Kファン以外の方にも見てほしいですからね(*´艸`*)
あ、ブログパーツは同じように貼りました!!


歌謡曲 2008年 08月号 [雑誌]


□■□■□■□■□□■□■□■□■□□■□■□■□■□

I bought Mai-K's new EP "1 Byo Goto Ni Love For You" on July 8th.
That day was raining, but when I went to the shop, it stopped. I believe it's Mai's power!!!
I've reserved both of limited edition and regular edition. So I have 2 CDs of new EP.
2 versions have 2 different additional materials. Limited edition has the DVD ("1 Byo Goto Ni Love For You"'s MV is recorded!) and the Mai's photo-image for cellphones (It aiso has realtime-clock!) . Regular edition has the picture (drawn by Mai-K) for cellphones. I've got both of pictures.
And CD jacket is sooo cute this time!!! Limited edition is colored like "Tropical summer"!! Regular edition has cool-blue taste. I love both styles.

Mai-K says she wants to tell us "It's important to have enthusiasm for everything" in her diary.
"1 Byo Goto Ni Love For You" is cute sound song, but its substance is so proud and stoic. She sings "Mou Jikan Wo Muda Ni Sinai Kanjita Mono Uso janai Hazu  Seiippai Kakugoshite" (I won't waste my time anymore. I'm sure what I felt aren't lies. Steady to the utmost." It's very strong-minded sentence, I think.
All of HER lyrics (especially recent ones) can express so. She isn't only cute girl like she has been kept in cotton wool. Her will for music is strong and peerless. Girls fan of Mai-K like me are attracted by such her strength.

Incidentally, I wanna talk about the photograph put in her diary. According to my fan-friend Ao, it is taken in UNIQLO Store in New York!!!
Three years ago, she has been to NY for photo&video shooting job. I don't know when was this photo actually taken.
But I guess it's taken in 2005, by her appearances.
Plus, NY UNIQLO has the picture board of Detective Conan. As you know, many Mai-K' s songs (including new song) became Conan's theme. By that, Mai-K is great Conan fan. I think she got pleasured when she took this photograph.
If you living in NY or neighbor, I ask you to tell me about UNIQLO in NY more.

And New song's sound...lovely, but also cool!! It's arranged by Cybersound and DJ ME-YA (who arranged "Lover Boy"). It's like ROCK, which is added some electrical sounds & groove. It also has Mai-K's beautiful and cute chorus like "O~e~O" or "Yeeahh!!!" She sang them with her big energy, according to diary.
Finally, it becomes lovely pop rock songThat's Mai-K MAGIC!!!
I love Mai's voice best.
She maybe going to sing it on this year's live tour (I'll talk about it in later article) . I'm really looking forward to listen in the concert!! I wanna sing this song with her & every audience!!!

"Zutto..." is greater!!! It's tender, sweet R&B song.
It's written by Hitoshi Okamoto (the guitarist from GARNET CROW. He wrote "P.S MY SUNSHINE" and "Juliet") . He is good at adultly playing on his guitar. This song's intro has the same feeling. I really really love it.
Mai-K's lyrics are also adultly. She sings "Kodomo No Koro Ni Yume Mita Shiawase No Basho Ha Soko Ga Kimi De Tadoritsuite Ita" (I wished for the place filled with happiness when I was a child. Now It's you. I reached you.)!!

At last, I'd like to tell you one new item from official web site.
"Widget of Mai-K" was released!!
I put it in the left side of this blog. It's pink-colored and soooo lovely as the new song.
When you clicked the button in this widget, you can view the information of new EP and cute character drawn by Mai-K.
My recommend one!! If you like it, go to this special page and click "BLOGPARTS". Then you can get the code.
Whichever you're Mai-K fan or not, I can say this widget is good for your website.
So Why don't you use it?!!

That's all for today. In next article, I'll write about more about Mai.K Diary, FC issue, certainly new songs!!

HOT needs COOL!!/Mai.K Diary updated!!

<English article will come up after Japanese article>

トラバが遅くなってしまいましたが、先週更新されたMai.K Diaryについて書きます

7月になって、暑さもどんどん激しくなってきましたね!私は早くもバテ気味です(汗)
でも、今週には楽しみな麻衣さんの新曲がリリース!それだけでがんばれます(´∀`*)vv
FCイベントも無事東京に行けることになりましたので、今から夏休みが楽しみです!昨年から麻衣さんの歌声がどれだけ進化しているか、しっかり観に行きますよ!!
でも会報がまだ来てなくて、みなさんが盛り上がってるのについていけないのでちょっと寂しいです↓↓

そして、新曲タイトルにかけて「一秒ごとにスイカが危険」・・・とはいえそんなにシリアスなシチュエーションではなく、和みました(*^_^*)
キャスパーちゃんもスイカ食べるんですか!!?あまり食い意地張ると水太りするよ、とアドバイスしてあげては(笑)
ちなみに私は、今年またスイカとかかき氷とか食べれてないです月末に実家帰ったら、家族でいっぱい食べたいですvv

7月は、下旬には学校が終わって実家に帰れるし、麻衣さんの新曲は出るしで今まで以上に楽しい月になりそうですよ
麻衣さんも新曲制作のほう、進んでるんですね!今後のリリースやライブがますます楽しみになりました

では、今度は新曲を聴けた時にでも!See ya☆

□■□■□■□■□□■□■□■□■□□■□■□■□■□

Mai.K Diary was updated on July 2nd.
New EP "1 Byo Goto Ni Love For You" will be released after few days!!! We, Mai-K fans, and also Mai-K is looking forward July 9th (the date of release).

This summer, fan club event will also be held!!! I got tickets for the show in Tokyo, on August 16th. It'll become my fantastic experience in this summer. I'll go there with my fan-friend in my hometown. She is the one of my great friends, so I wanna enjoy the show with her, and all the fans.
Moreover, FC has mach exclusive information now. I can't tell you at this moment, but I'm sure it'll soon be announced in public. Wait for it little more time!

FC issue!?? I haven't got it yet I need to be forwarded it from my parent's home because I'm living in the dormitory. I have to wait for it... :(

In the diary, Mai-K put the photograph of one watermelon and her dog Casper. She thinks Casper wants to eat the watermelon
She says this situation is "This watermelon is in danger for every second!!" Yes, she uses the word from the title of HER NEW SONG!!! Very fun sentence!!
Mai-K is sooo smart person, and also delightful writer☆☆

In the end of the article, she says she is creating some more new songs. I hope new album will come before very long!!

麻衣さんの看板、現実でも見たいです!!/Mai.K Diary updated!

<English article will come up after Japanese article>

2週間ぶりに更新きました〜!Mai.K Diary

最近は雨もだんだんおとなしくなってきたと思ったら、じめじめしてきましたよね・・・
正直、だるさで寝ちゃうことも多くなってきました(^_^;)
半身浴って適度に汗がかけて良いらしいですよね!私たちのためにすてきなアドバイス、ありがとうございますvv
森のような香りの入浴剤・・・気分だけでもマイナスイオンが出てる感じになれそう♪
大好きな音楽を聴きながらとかも、よさそうvvうちは耐水性のプレーヤーは持ってないので残念ながらできないんですが、ほんわかしたバラードとか聴いたら疲れが取れそうですよね〜☆
麻衣さんの曲なら、「Did I Hear You Say That You're In Love」とか、「Baby Tonight〜You&Me〜」「Seven Nights」あたりなんて癒されそう〜〜vvv

コナンの放送、もちろんチェックしましたよ!!うちも麻衣さんの”看板”↓にはびっくりしました\(◎o◎)/!

MaiK@Conan08本物に負けないくらいラブリーな絵ですよねvv
これ、麻衣さんも知らなかったということは、アニメーターの方のささやかなサプライズだったのでしょうか?(*´艸`*)
でもうれしいですよね〜vv
麻衣さんは何度かコナンの本編にも出たことがあって、原作者はじめスタッフの方々に気に入ってもらえてるのがファンとしてもうれしいです!

キャンドルナイト、うちも忙しくて行けませんでした(-_-;)
また、今住んでいる所が蝋燭含む火気厳禁なので、部屋でキャンドルナイトをすることもできませんでした 。・゚・(ノД`)・゚・。
でも、麻衣さんが紹介したことで表参道へ行ったり、自宅でキャンドルナイトをされたファンの方々がたくさんいるみたいですよvv
癒されるし、エコにもちょっと貢献できるし、キャンドルナイトはいいですよね〜vv
うちも火の気OKの所に移ったら、定期的にやってみたいと思います(´∀`*)

リラックス法・・・うちは最近、学校のキャンパスでお昼にのんびり太陽を浴びることで一番リラックスしてますねv
やっぱり蛍光灯より、太陽や月の光は眼にも優しいし癒されますvv
これからは夏バテも激しくなっていきそうだし、うちもいろいろリラックス法を探してみます!

では麻衣さん、See You!!

□■□■□■□■□□■□■□■□■□□■□■□■□■□

Mai.K Diary was updated yesterday since June 12th.
She talks about Japan's recent humid weather, the way to relax, and "The animated Mai-K" that I talked in last article.

Recent humid weather makes me more tired than usual
Many Japanese people may think so.
To such tired people, Mai-K gives some advises!
First one is taking bath with half of our body, and little bath powder.
She recommends a fragrant with woods
She also recommends to listen to our favorite music while taking bath!!♪♪
I can't listen to any music in bathroom, but if I can, I wanna listen to Mai-K's some relaxing songs!! Like "Did I Hear You Say That You're In Love", "Baby Tonight~You&Me~", and "Seven Nights".
Which Mai-K songs do you like to listen in bathroom? :)

She disclosed she couldn't attend to The Candle Night at Omote-Sando, she talked in her last article.I couldn't,too. :(
Instead of going Omote-Sando, she lighted her own aroma-candle.
She says it also made her very relaxed
By reading her comment, I thought I wanna spend "Candle Night" someday, too!

My way to relax these days, is taking sunlights in my school's campus.
I wanna find some more ways!! :)

And HER new song with ANIMATED HER!!! (you can see its image above↑)
Mai-K says she also surprised at this.
This isn't the first time Mai-K appears in Conan. So I guess program's staff likes Mai-K.
I have so much thankfulness for it. And I wish they'll keep on using her songs and character.

Immediately, I got expecting her next diary♪

一秒ごとにLove for you


SECRET OF MY HEART


おかえりなさいひのき湯


レ セゾン キャンドル オレンジブロッサム

再稼動!!/Re-Open!!

<English article will come up after Japanese article>

長らく放置状態だった当Blogですが、新曲&FCイベントで麻衣熱が上がったので復活させました!!
そしていろいろと運営形態を模索してきた当Blogですが、今回の再稼動では英語コメントの受付を解禁し、海外のファンの皆さんとも交流していくことにしました。
これは、もうすぐ10周年を控えアジアから世界に羽ばたいていきそうな麻衣ちゃんを、ファンの草の根レベルからますます支えていきたいという思いと、いつも英語だけで記事を書かれ海外ファンとの交流も盛んなshow-catさんの後に続きたいという思いからです。
あとは、いちおう英文学生の端くれですのでスキルを上げたいなという・・・。
では、これからはグローバルになる当Blogですが、変わらないご愛読をよろしくお願い致しますvv

では、最近の麻衣ちゃんに関する話題に入りましょう。
新曲が本格的に解禁され始めましたね!!月曜のコナンでのオンエアに始まり、着うた配信、ラジオ・ケーブルテレビでの解禁と
一部情報では、雑誌にも出始めてるとか!
今回の曲はポップでキャッチーなヒット性あるものだと思うので、さっそく世間の反応が楽しみだったりします(´∀`*)
ちなみにうちの感想ですが、最初にFCサイトで聴いた時は「夢が咲く春」同様「ハジけすぎてて微妙だな。。。」というものでした(あの時と違って、タイアップに合わないとは思いませんでしたが)。
しかし、何度も聴きコナンで聴くころには一転、「Lover Boy」「State of mind」の流れを汲むキュートな歌として評価できるようになりました
うちのストライクゾーンではないけど、麻衣ちゃんらしくていいな、って。
最近「Season of love」「夢が咲く春」とクールなR&Bチューンが続いていたので、久々に若返ったようなロックチューンっていうのが新鮮でよかったんですよね〜
今では、発売日が待ちきれないほど大好きな曲になりました!
それから、この動画の最後でカップリングの「ずっと...」が少し聴けるんですよね〜!
これ聴いた時、一昨年のシングル「Diamond Wave」のカップリング「SAFEST PLACE」を思い出しました。ハジけまくりのサマーチューンのカップリングとして、優しくクールダウンさせてくれるようなね(´∀`*)早くフルで聴きたいなv

ケーブルで解禁されたMV、さっそくよつべにあがってますね!貼っておきます↓



バンドに囲まれて歌うシンプルなものですが、麻衣ちゃんの表情もファッションもクール&キュートでまさにこの曲にぴったり!って感じvv大好きなMVです(´∀`*)

あと、コナンオンエアの動画もさっそく出てますね!↓



夏らしい可愛らしいアニメーションですが、途中ちょうど主題歌のクレジットが出るところで麻衣ちゃんのジャケットが描かれた看板が出てくるところには、うちのみならず皆さんびっくりさせられましたよねBARKSでも「倉木ファンにもコナンファンにも嬉しいサプライズ映像だ。」なんて喜々と書かれてますね♪
普段コナンはあまり見ないんですが、うれしくて毎週見ちゃいそうですvv

それから、もう一つニュースがありますよね♪♪
「名探偵コナン夏祭り 〜夢の初ライブ〜」への出演決定!!
「バーロー」な(笑)8月6日にテーマ曲集3(もちろん麻衣ちゃんの主題歌たちも入ります)が出たりと、この夏はコナンがアツいみたいです
このイベントもその一環みたいですが、普段なかなか組まない麻衣ちゃん・愛内里菜ちゃん・上木彩矢ちゃんが一堂に会し、しかも声優陣まで出てくるとは、コナンファンなら絶対行きたくなるでしょうね〜vv
うちも麻衣ちゃんと彩矢ちゃんが出るので行きたくはあるのですが、会場が大阪城ホールですからねぇ・・・(;´∀`)
この前大阪行った時に外目で見てきた場所です(笑)
夏休みでも、さすがに貧乏短大生には無理です・・・。
でも、大きなアリーナなので近辺のファンの方はぜひ!行ってレポよろしくお願いします(爆)

では、充実感を覚えながら復帰第一弾の記事は終わります♪以下は英文記事です。

□■□■□■□■□□■□■□■□■□□■□■□■□■□

Hi.I haven't written any article for about 6 months in this blog
But Mai-K gets HOT in this summer! So I decided to start writing and supporting again.
This time, I modified comments' permission. From now, you can comment here all in English!!
One reason is my wish that Mai-K will be around as "World-wide Diva". Her days as singer will become 10 years anniversary in next year. She released the album "Secret of my heart" in US and Taiwan. And from last year, she started the campaign in Asian countries. I want to support her with fans all over the world.
Second reason is my respect for my fan-friend, show-cat. He writes every article in English even he is Japanese.
Plus, I want to brush-up my English skills.
Enjoy my English blog!! If you find any mistake, tell me without reserve.

Now, Let's go on to talking about Mai-K's new EP and event.
In Japan, we got many chances to hear her new song "1 Byo Goto Ni Love For You"("My Love For You In Every Second").
First, this song is opening theme of national-famous anime "Detective Conan". In June 16th, first on-air has done.
You can watch its clip below.



In this clip, animated Mai-K's billboard appears. I was very surprised and pleased with it. "BARKS", Japanese famous music site, writes about it in this article.

Also, MV is uploaded.



Mai-K in this video is so cute and cool as this lovely song. I like it.

We can listen other new song "Zutto..."("For Ever...")(Coupling song of "1 Byo Goto Ni Love For You") at the end of this clip.
I felt very comfortable when I listened to this song. I can't wait to listen to its full version!!

In this summer, besides fan club event, Mai-K will appear in the special concert named "Detective Conan Summer Festa" with J-POP stars, Rina Aiuchi and Aya Kamiki!!
They will sing mega-hit theme songs of Conan.
The concert will be held in Osaka Castle Hall, one of the biggest arenas in Japan, on August 30th.
I'm really glad to hear the news, but I can't go. Osaka is too far from my living place.
I'll see Mai-K in fan club event this summer.

That's the end of today's article. Thanks for reading.
Keep on reading!! See you


一秒ごとにLove for you(初回限定盤)(DVD付)


一秒ごとにLove for you
About This Blog
「4 us」は、雑記Blog「Light in the dark」管理人のはるなが運営する倉木麻衣さんを応援するBlogです。最新情報やMai.K Diaryへのトラックバックから、倉木さん自身・楽曲に関する考察まで、「Mai-Kの玉手箱」的な内容にしていきたいと思っています。また、リニューアルに伴い日英バイリンガルブログに運営形態を変更致しました。世界中のMai-Kファンと交流していける場になったらいいなと思います。

※トラックバックは、アダルトカテゴリのBlog以外でしたら、参照リンクなしでもすぐに反映されます。ただし、記事と関係ない広告記事・アダルト系記事のトラックバックはご遠慮くださるようお願いいたします。当てはまるものを見つけ次第削除させていただいております。また、同じものが重複していた場合削除しています。

※コメントに関しては特にアクセス規制を設けていませんが、なるべく記事と関連した内容でお願いします。最新の記事にくださるご挨拶・ご連絡や、気の知れた方との会話ならこの限りではありません。ただし、トラックバックと同様、広告のみを目的としているコメントは、見つけ次第削除させていただいております。また、同じ内容のものが重複していた場合削除しています。


This Blog "4 us" is written by Haruna. I talk about Mai Kuraki (great Japanese Diva)here. Her music,New songs,Concerts&Events, and so on. I write articles both in Japanese and English. Also, comments in English are welcome. Let's communicate with world-wide Mai-K fans!!
I also have my own blog "Light in the dark"(Japanese Only).In this blog, I talk about my other favorite music, TV shows, and movies.
Mai Spots



倉木麻衣ちゃんゆかりの場所(通称「麻衣所」)をリストアップしたウィジェットです。挙げられているのは、ライブ開催場所、ジャケット・MV撮影場所、雑誌撮影場所などです。

This is a list of places that link to Mai-K(we call them"Mai-Dokoro"). For example, the place had concert, the photo-shooting spot.
Mai Communication


♪倉木麻衣ちゃんを応援するBlogのポータルです。最新ニュースや交流もできます♪

♪This site is community of Mai-K fan bloggers.You can also view Mai-K's fresh news(written by Japanese) and communicate with bloggers.
Cute Widget of New Single♪


If you want to get this widget's tag, go to The Special Page of new single.
Mai-K's CDs
Mai-K's DVDs
Mai-K's Books
  • ライブドアブログ