ブログネタ
ロックの日本語訳 に参加中!

<ラスト・クリスマス ワム! 原詩・訳詩>

女の子の歌でした。意外?

去年の12月24日に、「アイ・ラブ・ユー」の添え書きを付けてプレゼントを交換。
その翌日に、相手の男が他の女の子とデートをしているのを目撃してしまった。

そんなシチュエーションを考えてください。

この曲は、日本語の歌詞を見ながら 耳と日本語がマッチしやすいですよ。
Last Christmas, This year を耳で聴きながらお試しください。

♪WHAM! / Last Christmas

Last Christmas
I gave you my heart
But the very next day you gave it away
This year
To save me from tears
I'll give it to someone special

Last Christmas
I gave you my heart
But the very next day you gave it away
This year
To save me from tears
I'll give it to someone special

Once bitten and twice shy
I keep my distance
But you still catch my eye
Tell me baby
Do you recognize me?
Well
it's been a year
It doesn't surprise me
Merry Christmas
I wrapped it up and sent it
With a note saying "I love you"
I meant it
Now I know what a fool I've been
But if you kissed me now
I know you'd fool me again

Last Christmas
I gave you my heart
But the very next day you gave it away
This year
To save me from tears
I'll give it to someone special

Last Christmas
I gave you my heart
But the very next day you gave it away
This year
To save me from tears
I'll give it to someone special

ooooo
oh oh baby

A crowded room
Friends with tired eyes
I'm hiding from you
And your soul of ice
My god I thought you were
Someone to rely on
Me?
I guess I was a shoulder to cry on

A face on a lover with a fire in his heart
A man under cover but you tore me apart
oh oh
Now I've found a real love you'll never fool me again

Last Christmas
I gave you my heart
But the very next day you gave it away
This year
To save me from tears
I'll give it to someone special

Last Christmas
I gave you my heart
But the very next day you gave it away
This year
To save me from tears
I'll give it to someone special

SPECIALLLLLL

A face on a lover with a fire in his heart ( Gave you my heart)
A man under cover but you tore me apart
Maybe, Next year I'll give it to someone
I'll give it to someone special.
special.

去年のクリスマス
私の心を贈りました
だけど まさに その翌日 貴方は裏切りました
今年は
涙から 私を守る為に
特別な誰かに プレゼントを贈ります

去年のクリスマス
私の心を贈りました
だけど まさに その翌日 貴方は裏切りました
今年は
涙から 私を守る為に
特別な誰かに プレゼントを贈ります

一度目は痛い目を見たので 二度目は引っ込み思案になりました
自分の距離を保ちます
だけど 貴方は未だ 私と目を合わせます
教えてください
貴方は 私を意識しているの?

一年経過しています
その事には 驚かないけど
メリー・クリスマス
綺麗にラッピングして 贈りました
「アイ・ラブ・ユー」の言葉を添えて
本気だったのよ
自分がどれだけ馬鹿だったかを知っています
だけど もし 貴方がキスしてくれたなら
また 貴方に騙されるのは 分かっています

去年のクリスマス
私の心を贈りました
だけど まさに その翌日 貴方は裏切りました
今年は
涙から 私を守る為に
特別な誰かに プレゼントを贈ります

去年のクリスマス
私の心を贈りました
だけど まさに その翌日 貴方は裏切りました
今年は
涙から 私を守る為に
特別な誰かに プレゼントを贈ります

混み合った部屋の中で
疲れた目をした 何人かの友達
私は 貴方から隠れています
氷のような心からも
神様が居てくれたならいいのに
誰かが 私を頼ってきます
私なの?
相談相手が欲しいのかしら?

そこには 心に火を点した恋人の顔が
秘かに意識している人だけど 貴方は私の心をかき乱した
ああ ああ
今 本当の愛を見つけました 貴方は二度と騙さないでしょう

去年のクリスマス
私の心を贈りました
だけど まさに その翌日 貴方は裏切りました
今年は
涙から 私を守る為に
特別な誰かに プレゼントを贈ります

去年のクリスマス
私の心を贈りました
だけど まさに その翌日 貴方は裏切りました
今年は
涙から 私を守る為に
特別な誰かに プレゼントを贈ります

特別な

そこには 心に火を点した恋人の顔が
秘かに意識している人だけど 貴方は私の心をかき乱した
次の年もきっと 私は誰かに プレゼントを贈ります
特別な誰かに プレゼントを贈ります
特別な