2020年02月04日

個人の信頼性と適合性を判定するAirbnb特許技術

このエントリーをはてなブックマークに追加
follow us in feedly
これは、特許を取得しただけなので、実際に開発出来た事は必ずしも意味し無いのでは...?

US9070088B1 の、 DETERMINING TRUSTWORTHINESS AND COMPATIBILITY OF A PERSON の方には、具体的な手法については書かれていません。

...人格とは、人の感情および認知的特徴を含み、行動とは、特定の状況で行動したり反応したりする事

...例えば、良心や率直さなど肯定的な人格または行動特性を持つ人は、より信頼できると考えられます。
反社会的性格や犯罪への関与など、否定的な性格や行動特性を持つ人は、しばしば信頼できないと見なされます

特許文書なので、そのような当たり前の事が結構たくさんわざわざ書かれています。
[ 0004 ]
In general , one aspect of the subject matter described in this specification can be embodied in methods that include the actions of obtaining a request for a trust worthiness score of a person from a requestor ;
identifying a plurality of documents ;
deriving one or more behavior trait metrics from analyzing a first plurality of the documents containing information relevant to assessing behavior of the person ;
deriving one or more personality trait metrics from analyzing a second plurality of the documents containing information relevant to assessing a personality of the person ;
providing the behavior trait metrics and the personality trait metrics as input to a scoring system and obtaining as output from the system a trustworthiness score of the person ,
wherein scoring system is rule based or a machine learning system , ...
そこまで含むとなると、結構広範囲をカバーする特許なのではないかと思うのですが...


信頼性スコアは 、 コンテンツ属性から計算します。
コンテンツ属性とは、個人に関する情報を提供するドキュメント全てであり、
本人がpostした文章や、画像や動画、編集したタグ、ハイパーリンクも含みます。そしてソーシャルネットワークでの繋がりも考慮されます。

人格特性には、次が含まれます。 badness , anti-social tendencies , goodness , conscientiousness , openness , extraversion , agree ableness , neuroticism , narcissism , Machiavellianism , psychopathy .  
行動特性には、虚偽または誤解を招くプロファイルの作成、虚偽または誤解を招く情報のサービスプロバイダーへの提供、薬物またはアルコールへの関与、ヘイトサイトまたは組織への関与、性行為への関与、犯罪への関与、民事訴訟への関与 が含まれます。おそらくこれらを数値で計算します。

オフライン情報も考慮されます。
名前、メールアドレス、電話番号、住所、生年月日、社会的つながり、職歴、学歴、免許証番号、口座情報、IPアドレスとデバイス識別子。

...こういった識別属性が本物であるかどうか確かめる方法には、他のドキュメントに含まれた情報と一致しているかどうかをチェックする事を含める事も出来ます。


...............
...............

計測した人格特性と行動特性を、他に役立てる事も書いてあります。 

金融サービスでは、審査の際にこのような個人の信頼性を利用したい事でしょう。
マッチングサービスでは、類似した性格特性(または、相性が良い性格)の2者を積極的に結び付けたいでしょう
求人サイトでは、望ましい人格または行動特性の候補者を特定できます。

...信頼性の計算の為に、個人情報を収集し過ぎなようなので、その辺りの懸念が当然あります。

特許文書なので、その辺りをどうやって計算するのか、その詳細はもちろん全然書いてありません




Airbnbの別の特許の方に、一応、計算方法みたいな事は書いてあったのですが...

US10193897B2 
Identity and trustworthiness verification using online and offline components の方です。

Trustworthiness Verification

After the identity of the user has been verified , and each online user account provided by the user is determined to be owned by the user , the trustworthiness of the user may be determined .
Determining the trustworthiness of a particular user increases the confidence of other users of an online system to interact with that particular user .
In particular users of an online system 111 that involves an offline user interaction ( e . g . , sharing a ride , or offering accommodation to another user ) may feel safer to perform the offline interaction knowing that other users' trustworthiness has been verified .


...............

In some embodiments , if a specific user has multiple accounts in different third party online systems , each user account may get its own online trustworthiness score based on the information available in each of the user profiles , and the scores may be aggregated to obtain an overall online trustworthiness score.
For instance , if a user has a social networking system user account , a professional networking system account , and a blog account , a different score may be determined for each of the accounts the user owns ( e . g . , the social networking system account might get a trustworthiness score T , the a professional networking system account might get a trustworthiness score T2 , and the blog account might get a trustworthiness score T3 ).
Then the scores might be aggregated as

US10193897B2

Where C1 , C2 , and C3 are weights applied to the scores for different third party online systems 121.
For example , a social networking system trustworthiness score may have a higher weight than an email trustworthiness score.
In one embodiment , a user ' s connections in a social networking system may also influence the user's trustworthiness score.
As used herein , a user ' s connection is another user in a social networking system that has established a relationship with the user in the social networking system ( e . g . , a friendship relationship ).

ですがやはり、これより詳しいレベルでの記述はありません。
やはり、この技術は未だ未完成なのでは...?


tak_tak0 at 23:39コメント(0)resource   この記事をクリップ!

コメントする

名前:
URL:
  情報を記憶: 評価:  顔   星
 
 
 
サイト内検索
にほんブログ村 科学ブログへ
にほんブログ村
adsense
Archives
amazon
blogchart
QRコード
QRコード
Recent Comments