自閉症の僕が跳びはねる理由【THE REASON I JUMP】の「25.跳びはねるのはなぜですか?」(p66〜67)【What's the reason you jump?(p76-77)】を読みました。

この本のタイトルになっている質問です。第一の理由は容易に想像のつくものでしたが、「another reason」はショッキングでした。

【p77】
... So when something happens that affects me emotionally, my body seizes up as if struck by lightning.

'Seizing up' doesn't mean that my muscles literally get stiff and immobile - rather, it means that I'm not free to move the way I want. So by jumping up and down, it's as if I'm shaking loose the ropes that are tying up my body. When I jump, I feel lighter, and I think the reason my body is drawn skywards is that the motion makes me want to change into a bird and fly off to some faraway place.

自閉症の人は、自分の体が自分のものではないように感じるということでした。自分の体が檻のように感じてしまうのでしょう。そこから飛び出して、自由に空を飛んでみたい…そんな気持ちなのですね。

《インデックス》

↓↓↓オーディオブックもあります↓↓↓